wiget: SPECS gimp-print.spec,1.4,1.5

Pią, 8 Lut 2002, 13:42:00 CET

On Fri, 8 Feb 2002, Daniel 'bonkey' Bauke wrote:

> wpierw pisałem od górnym wycinaniu wszystkiego, co nie-texi. doce
> do zsh np. wychodzą z yodla, a reference card jest w latexu. masz
> zamiar to przepisywać na meta format? okay -- jak zobaczę do tego
> przygotowne specyfikacje, to nawet sam w wolnych chwilach trochę
> pokonweruję, ale na razie ich nie ma. nie ma, nie ma niemaaa. aaa!

Przepisywać takich rzeczy nie ma sensu. Jest sens użyć konwertera. Jeżlei
go nie ma to jest sens go skomopletować.

> chyba odgórnie tego nie zabraniamy? chcę mieć po prostu aktualną
> dokumentację w moim ulubionym formacie.

Nie, ale nie chcę z faktu istnienia jakieś mozliwści robić prawa
nakazującego ronbienia czegoś każdemu. Zapewniam Cie żae akżdy z nas jeast
w stanie wymyśleć dowolna ilosć dowolnie głupich zastosowań zasobów jakie
robuimy i przy tym pojawi sie dowolnie dużao ilosć głupich szczegółów
którów bezie mzoąń podciagnac pod "niegotowość PLD na XXX". PLD nie używa
tego jedna osoba wieć to co produkujemy jest wynikiem pewnego rozasdnego
kompromisu. Takim IMHO jest niegenrowanei wszystkich możliwych
wyrenderowanych formatów wynikowych tylko dlatego że raz na 1000
przypadkół ktoś bezie tego chciał gdy tymczasem i tak posługując sie
zasobami dystrybucyjnymi mozesz sobie to sam wygenerować.

Pisałem już że zakładam że ktoś korzysta z info bezporednio ponieważ
interesuja go przedewszytkim informnacje tam zawarte ma miejsce rżad
wielkości cżęsciej jak nie dwa albo trzy cżęściej niż to że ktoś bezie
potrzebował pdf-a z tym. Pomóc dla takich osób bedziem ozan sprawniej
jeżeli beziemy dążyć do unifikacji formatu dokumentacji w kierunku xml (w
tym many, howto i różne faq także [1]).

> ależ ja lubie info, ale userguidy są czasami z obrazkami, ich
> wersje infowe bywają upraszczane, a poza tym info nie wezmę ze
> sobą do autobusu.

Zadko dokumetacja texi ma dołaczone obrazki .. bardzo rzadko.
Nic tu w zasadzie nei tracisz. Zyskasz jak przekonwertujesz to do xml i
dołożysz do tego grafikę umozliwiajac zrobienie pzregladarki xml pod X11
która bezie w stanie wykorzysytać leżące obik grafiki.

> tylko że wysiłek pozostawiania/dodania kulku w miarę
> standardowych komend w, powiedzmy 2000 specach, nijak się nie
> przekładają się na 20000 albo i więcej linijek xslt oraz zestawu
> oprogramowania, którego nie mamy.

Czyli wiesz juz czego nam brakuje. Cjdiz o to żeby nie latać za
celami-fatamorganami z których realizacji w mierę upływu czasu tzreba
będzie się wycofywać. Możliwość wyprodukowanai sobie pdf czy ps samemu
masz nadal.

> a jak będziemy mieć, to będzie można pomyśleć o wymianie tegoż, choć
> wciąż nie rozumiem, dlaczego zamiast raz przygotować jeden pakiet dla
> 3000 zainteresowanych userów, wymagamy od 500 adminów przygotowania tego
> sobie na własną rękę.

Poprostu nie lubie prowizorki. Wstrzymując tego typu zmiany mam możliwość
pośrednio nakłanainia siebie i innych do zmian w poprawnycm kierunku.
Efekt jest taki że jeżeli ktokolwiek bezie maił chćęć coś zronbić i zrobi
coś wogóle a bezie musiał sie trzymać pwewnych ram to w sumie w kupie
narobimy sie mniej i otrzymamy lepszy efekt. Cała dyskusja nie ma sensu o
ile ktoś nie ma chęci/czasu robić czegokolwiek, a ogranicza się wyłącznie
do wypunktowania swoich potrzeb.

[1] - mam częściowo przerobione sgml2roff tak żeby generowało roff-a z
howto ale mam kłopoty z odpwiednim formatowaneim. Są osoby zainteresowane
pomóc mi w skompletowaniu tego ?