ftp

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Nie, 10 Lut 2002, 23:15:11 CET

On Sun, Feb 10, 2002 at 06:51:09PM +0100, Witek Kręcicki wrote:
> From: "--s+" <ser w metalab.unc.edu>

> pierwsza walka o GNU pojawila sie przy patchu na phpinfo() dodajacym
> informacje o PLD. Ostatnio jak patrzylem na loga PLD na www to znikly
> wszystkie GNU/Linux. Mi to nie przeszkadza, ale moze przeszkadzac tym ktorzy
> patrzac na nazwe sadza ze wszystko bedzie GNU, a przeciez tak nie jest. Z
> drugiej strony baza systemu z GNU pochodzi wiec jakby 'trzeba' to dodawac...

(AFAIK, o ile nic się nie zmieniło, a nic takiego nie słyszałem) aktualna
oficjalna nazwa dystrybucji brzmi "PLD Linux".
Przy ustalaniu tego we wrześniu w W-wie była też mowa, dlaczego nie GNU
- mamy trochę nie wolnego oprogramowania[1], nawet bez wyraźnie
wydzielonej części non-free, i do używania GNU w nazwie czegoś, co nie
jest GNU ktoś mógłby mieć pretensje. Chyba że tak nie jest?

Mi nie chodzi o "walkę z GNU", tylko konsekwentne używanie oficjalnej
nazwy dystrybucji "PLD Linux".
IMO GNU może się pojawiać, ale w kontekście Linuksa, a nie PLD, np.
zdanie "PLD Linux jest dystrybucją GNU/Linuksa z dodatkowym
oprogramowaniem" jest OK.

[1] skąd można wziąć "wirtualnego Stallmana" (czy jak to się nazywa)? :)

--
Jakub Bogusz    http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/