postgresql 7.2

Czw, 14 Lut 2002, 22:30:18 CET

Tomasz Kłoczko <kloczek w rudy.mif.pg.gda.pl> writes:

> Po to żeby wyblokować działąnie LD_RUN_PATH, LD_PRELOAD, LD_LIBRARY_PATH i
> kilku innych jeszcze zmiennych.
Polecam dokumentacje do linkera. rpath sluży do konkretnej rzeczy i nie
,,blokuje'' powyższych zmiennych (ani ,,innych'') za wyjątkiem LD_RUN_PATH
(dokładniej to jest używana ścieżka z rpath zamiast z LD_RUN_PATH). Wywalanie
rpatha ,,gdziekolwiek'' jest poważną pomyłką i nie zrozumiemiem ideii rpatha.

> Niemniej zauważ, że jeżeli ktoś przed
> uruchominiem postgresa będzie miał wpływ na te czynniki to już jest po
> ptokach, a w tym wypadku nie musimy (raczjj .. (?)) z jakis specjalnych
> względów uzależniać binarek posgresa od bibliotek siedzących w konkretnym
> miejscu drzewka katalogów.
Niemniej przed pisaniem czegokolwiek przeczytaj doce, a jeśli to nie wystarczy
to poeksperymentuj bo potem piszesz głupoty jak wyżej. Używanie rpath nie
uzależnia od lokalizacji bibliotek. rpath _dodaje_ (a nie zmienia) ścieżkę
w której run-time linker poszukuje bibliotek.

> kloczek

ps. mój mail dotyczy wywalania ,,gdziekolwiek'', a nie przypadku postgresa
--
Arkadiusz Miśkiewicz   IPv6 ready PLD Linux at http://www.pld.org.pl
misiek(at)pld.org.pl   AM2-6BONE, 1024/3DB19BBD, arekm(at)ircnet, PWr