postgresql 7.2

Czw, 14 Lut 2002, 23:04:03 CET

On 14 Feb 2002, Arkadiusz Miskiewicz wrote:

> Polecam dokumentacje do linkera. rpath sluży do konkretnej rzeczy i nie
> ,,blokuje'' powyższych zmiennych (ani ,,innych'') za wyjątkiem LD_RUN_PATH
> (dokładniej to jest używana ścieżka z rpath zamiast z LD_RUN_PATH). Wywalanie
> rpatha ,,gdziekolwiek'' jest poważną pomyłką i nie zrozumiemiem ideii rpatha.

W przypadku właśnie postgresa powodowało to w trakcie wywołania "make
check" że wygenerowane własnie binarku używały bibliotek nie z drzewka
budowanego posgresa tylko systemowe, a w systemie były biblioteki od
7.1.3. Wszystko po mimo tego że w skrypcie wykonującym test wygenerowanych
włąsnie binarek są poustawiane odpowiednio LD_LIBRARY_PATH na drzewko w
którym wszsytko jest budowane. Wiem że w info do ld nie ma nic o
LD_LIBRARY_PATH ale to zachwowanie znam z praktyki i możesz się spytać
Pawła, że jak mi opisał co się dzieje to momentalnie powiedziałem mu
dlaczego tak się dzieje i jak na to trzeba obejść. Po czym zmontował
poprawkę w specu dodajacą --disable-rpath w paramerach autoconfa i całość
ruszyła z buta.

Niemniej .. jeżeli jest jak mówisz to rozwiązanie jakie zostało zmontowane
jest niepoprawne i powinna istnieć inne. Akapit w info jest mało
mówiący więc jeżeli potrafisz to uzupełnic to zrób to żeby było jasne w
którym kierunku powinniśmy się poruszać szukając poprawnego rozwiązania.

> Niemniej przed pisaniem czegokolwiek przeczytaj doce, a jeśli to nie wystarczy
> to poeksperymentuj bo potem piszesz głupoty jak wyżej. Używanie rpath nie
> uzależnia od lokalizacji bibliotek. rpath _dodaje_ (a nie zmienia) ścieżkę
> w której run-time linker poszukuje bibliotek.

Kwestia że w tym wypadku wychodzi na to że dokumetacja jest albo
niekompletna albo czytam nie to co trzeba. Pomóż poprostu pokazując co
trzeba.

> ps. mój mail dotyczy wywalania ,,gdziekolwiek'', a nie przypadku postgresa

OK moze się zapędziełm ale tak naprawde to przecież ważne binarki ile
maja coś zwiazanego z suid/sgid maja automatycznie blokowane to co blokuje
dodatkowo -rpath (?).