architektury uClibc i pakiety -embed

Pon, 18 Lut 2002, 20:49:27 CET

On Mon, 18 Feb 2002, Jakub Bogusz wrote:

> Na jakie architektury jest uClibc? W specu nie ma żadnego ExclusiveArch,
> a skądinąd mi wiadomo, że uClibc nie obsługuje alphy, więc jakieś
> ExclusiveArch powinno być.

uClibc jest dość aktywnie rozwijane. Jeszcz wersja wczęsniej kompilowało
się tylko na x86. Teraz także na sparc32 ale na sparc nie buduje się
jeszcze ld.so. W takiej sytuacji lepiej będzie nie robić ExclusiveArch czy
ExcludeArch bo za kawałek moze się okażać że przy okazji kolejnego
puszczenai na buildewry zacznie sie cos kompilwać.

> To samo dotyczy pakietów -embed - teraz na wszystkich architekturach
> mają być domyślnie budowane, przez co np. zlib nie buduje się (bez
> --without embed) na alfie...

Tutaj z malekithem doszliśmy do wniosku że lepiej bezie to pouzuwać i
zrobić to inaczej. Na ep mam teraz dodatkowego chroot-a z minimalnym
środowiskiem devel i zainstalwoanym uClibc i wstawionym na twardo w
~/.rpmmacros w %{__cc} uclibc-gcc-i386.
W ten sposób produkowane pakeity są zależne tylko od uClibc. W ten sposób
jak na razie mało się jeszcze da zbudowac ale tam gdzie są jakeis
pzreszkody widać że niewiele tzreba dorobić w samym uClibc żeby coś dało
się budować.
W ten sposób bedzie mozan uzyskać zestaw pakeitów które bea maiły dużo
mniejsze wymaganai pamięciowe i nadawać sie beda do zastosowań embeded w
tym na instalator.