architektury uClibc i pakiety -embed

Michal Moskal malekith w pld.org.pl
Wto, 19 Lut 2002, 09:38:45 CET

On Mon, Feb 18, 2002 at 08:49:27PM +0100, Tomasz Kłoczko wrote:

> uClibc jest dość aktywnie rozwijane. Jeszcz wersja wczęsniej kompilowało
> się tylko na x86. Teraz także na sparc32 ale na sparc nie buduje się
> jeszcze ld.so. W takiej sytuacji lepiej będzie nie robić ExclusiveArch czy
> ExcludeArch bo za kawałek moze się okażać że przy okazji kolejnego
> puszczenai na buildewry zacznie sie cos kompilwać.

Ja mam pomysł, żeby zrobić dietlibc (które jest i podobno działa na
axp), i ew. link %{arch}-embed-cc do uclibc lub dietlibc. OTOH z uClibc
nie działa telnetd a z dietlibc działa, więc można by pomyśleć o
stosowaniu dietlibc również na x86. Nie obsługuje ono jednak ipv6 :<<

> Tutaj z malekithem doszliśmy do wniosku

Tomek doszedł do wniosku...

> że lepiej bezie to pouzuwać i
> zrobić to inaczej. Na ep mam teraz dodatkowego chroot-a z minimalnym
> środowiskiem devel i zainstalwoanym uClibc i wstawionym na twardo w
> ~/.rpmmacros w %{__cc} uclibc-gcc-i386.

... i poprosił, żebym się wstrzymał ze zmianami, aż zrobi ten chroot i
zobaczy jak to wychodzi. Co czynie.

> W ten sposób produkowane pakeity są zależne tylko od uClibc. W ten sposób
> jak na razie mało się jeszcze da zbudowac ale tam gdzie są jakeis
> pzreszkody widać że niewiele tzreba dorobić w samym uClibc żeby coś dało
> się budować.

Tutaj również mam odmienne zdanie. Reiserfsprogs np. nie uda się
zbudować z uClibc bez duuuużych zmian w samym reiserfs progs albo
uClibc. Swoją drogą autorów reiserfsprogs za te glibcizmy to bym...

> W ten sposób bedzie mozan uzyskać zestaw pakeitów które bea maiły dużo
> mniejsze wymaganai pamięciowe i nadawać sie beda do zastosowań embeded w
> tym na instalator.

Być może...

--
: Michal ``,/\/\,       '' Moskal    | |            : GCS {C,UL}++++$
:          |    |alekith      @    |)|(| . org . pl : {E--, W, w-,M}-