BOFH 0.1rc1

Lukas Dobrek dobrek w itp.uni-hannover.de
Wto, 26 Lut 2002, 15:34:07 CET

On Mon, Feb 25, 2002 at 01:19:46AM +0100, Michal Margula wrote:
> Witam
>
> Po kilu dniach pracy dwukrotnie przerywanej skasowaniem tego lub owego
> BOFH 0.1rc1 ujrzal swiatlo dzienne. Jest to zestaw skryptow opartych o
> DML, ktore sluza do dodawania, usuwania oraz modyfikowania kont
> uzytkownikow. Nie jest to narzedzie zbyt wyrafinowane, ale dziala i ma sie
> chyba nawet lepiej niz nasz adduser.
>
> Nadalem mu wersje 0.1rc1 - czyli prosze o testy i czekam na wyniki.
> Oczekuje tylko na informacje o bledach. Na razie nie przyjmuje zadnych
> propozycji, chyba ze ktos widzi, ze cos ewidentnie da sie zrobic lepiej.

> [...]

Jak juz piszesz to moze w ramach tego pisania zastanowil bys sie
nad nastepujaca idea.

grupy w Unixie sa gupie jak papuc. Gdyby miec narzedzie
pozwalajace stwarzac  virtulane grupy ludzi a nastepnie
modyfikowac plik /etc/grooup w zaleznosci od tych grup virtualnych
bylo by klawo. Naprzyklad mam grupe ludzi ktorzy sa pracownikami stalymi
w moim instytucje i kazdego z nich chcialbym dodac do grupy
audio i floppy. Ale mam jeszcze sporo userow ktorzy lofuja sie tylko
zdalnie. Im tego bym chetnie poskapil.

jak to sobie wyobrazam
zakladam wirtulana grupe

o nazwie cooworkers.
Ustawiamy w /etc/bofh/virtgroups

cooworkers: audio, floppy

i od teraz mozemy dodac usera do grupy coworkers oczywiscie przy pomocy BOFHA
A on sam rozwinie to tak ze jak bedzie modyfikowal /etc/groups to
doda usera i do floppy i do audio.

Nie wiem tak naprawde czy to jest dobry pomysl ale moze jest to poczatek
jakiegos dobrego pomyslu.

Tak dla przemyslenia

Lukasz

--
Łukasz Dobrek
   An optimist believes that we live in the best of all possible worlds.