kernel-2.2.20-{10,11}, pppd, dial on demand [było: Re: 10 marca kernel 2.2.21 i wypuszczenie PLD-1.0]

radzio@student.ii.uni.wroc.pl radzio w student.ii.uni.wroc.pl
Śro, 27 Lut 2002, 09:36:07 CET

On Tue, Feb 26, 2002 at 11:50:32PM +0100, Marcin Bohosiewicz wrote:

> A mozesz powiedziec cos blizej niz "nie dziala" ?
>
> Jakies logi? Konfiguracja?
> Trudno sie wrozy z fusow...

:)
Mówiłem już, że pppd nie rozpoznaje ruchu na ppp0, przez co nie łączy mnie
z perem. A jak chcesz logi, to sobie uruchom:

pppd lock demand idle 3600 connect "" call dial

gdzie /etc/ppp/peers/dial:

debug
sync
noauth
defaultroute
name [cenzura]
plugin capiplugin.so msn [cenzura]
number [cenzura]
protocol hdlc
ipcp-accept-local
ipcp-accept-remote
multilink
# mrru 1500
# endpoint need to be changed
endpoint magic:4711
/dev/null

lub podobnie (np: bez multilink jako, że 2.2.x i tak tego nie
obsługuje).

U mnie robi wszystko ok, do momentu gdy ustawia fikcyjne IP dla kompa i
peera. Potem czeka na ruch. I tutaj zdziwienie, bo zupełnie nic się nie
dzieje (mimo iż powinien zadzwonić do isp, przeprwoadzić uwieżytelnienie,
wynegocjować IPka przyznawanego dynamicznie, zmienić te ustawienia oraz
trasy routningu, wykonać ip-up). W logach nie ma nic, po prostu dla
pppd dalej czekamy na ruch, więc nic tam być nie może, bo błędu nie ma.

Ale dobrze, teraz nie loguje komunikatów jądra. W tej chwili musze spadać,
ale jak wróce to je sprawdze i podeśle. Swoją drogą, czy tylko ja
używam isdn/modem? Czy kotś jeszcze może to sprawdzić?

--
pozdrawiam
Radosław Kintzi <radzio w pld.org.pl>