poldek a modemowcy

Marcin Chojnowski martii w obgyn.edu.pl
Wto, 22 Sty 2002, 10:19:27 CET

Witam,

Sam w domku używam SDI, natomiast często działam na modemie.
Niestety nie mogę korzystać z naszego rodzimego poldka bo
potrzebuje on pobrać ok 3 mb danych o pakietach ftp. apt potrzbuje
znacznie mniej bo ok 1,8 mb.

Proponowałbym jeśli Paweł Gajda miałby chęć to zaimplementować
(albo ktoś mu pomoże: Malekith???) coś w rodzaju serwer-klient.

Poldek sprawdza listę pakietów i ich wersje i wysyła do serwera,
lista pakietów wraz z wersjami (w moim przypadku to 392 pakiety
jakies 7 kb bez kompresji, po kompresji ok 4 kb) otrzymywałby serwer
który znając zawartość ftp obliczyłby nam szybko jakie pakiety
 trzeba upnąć i jakie dodatkwo doinstalować, usunąć,
upgrejdnąć. Po stronie klienta poldek otrzymałby info jakie pliki
z ftp pobrać.

Plusy tego rozwiązania:
1. odciążenie łącza, skoro kłoczek twierdzi że ok 3000 osób
updejtuje systemy i załóżmy że 2000 korzysta z apt lub poldek to
każda osoba transferuje średnio 2 mb danych, co dla modemwca to jest
dużo, na tyle dużo że czasem sam updejt jest mniejszy.

2. Bardziej by zachęciło do testowania i updejtowania (ja często
rezygnuję jak widzę że słabo idzie ciagnięcie plików z indexami)

3. Można przy okazji robienie obsługi serwer side pobierać info
(oczywiście za zgodą usera [odpowiednia opcja w poldek.conf]) na
tema jądra i ogólnie co tam potrzeba do stabilizowania pld.

4. Bardzo przyspieszy i zachęci ludzi do korzystania  z poldka,
który jest fajny ale praktycznie na modemie nie używam bo ma
znacznie większy plik indexu niż apt.

Niestety mogę wam służyć jedynie pomysłem, gdyż nie umiem
programować za bardzo więc nie mam szans poradzić sobie z takim
problemem.

Martii