BOOT -> embed

Sob, 26 Sty 2002, 01:39:01 CET

On Mon, 21 Jan 2002, Michal Moskal wrote:

> popsułem pakiety boot (jeszcze nie wszystkie, working on it), żeby
> używały %{_arch}-uclibc-gcc & Co. Dla każdego pakietu robione są
> wersje statyczne i dynamiczne. Uznałem że nie ma sensu dzielenie ich
> na podpakiety (wszystkie te pakiety razem mają ponieżej 2MB, a są one
> przeznaczone do instalacji na maszynach developerskich, a nie w
> środowiskach embedded które się tworzy). W installerze, przynajmniej na
> razie zostaje static, bo jest *mniejsze*, chyba, że ktoś ma inne
> argumenty?
>
> We wszystkich pakietach (z wyj. uClibc z przyczyn oczywistych i e3, w
> [...]

Dopiero teraz mam czas sie temu blizej przyjrzeć co zrobiłeś.
Szczerze mówiąc to co zrobiłeś mało mi sie podoba. Powody:
- każdy pakiet na wypadek używania do embeded wymaga przerabiania na
  poziomie speca, a pakirtów które moga sie poprawnie kompilować z uClibc
  jest potencjalnie sporo .. juz tylko to powinno skutecznie Cie
  odstraszyć od robienia tego co zrobiłeś,
- są małe szanse żeby ktoś kto będzie używał środowiska embeded chciał
  używać czegoś jeszcze innego iraczje bezie yten ktoś dążył do
  skompletowania środowiska używajacege wyłacznie uClibc czyli po za
  szasobami do bootstrapu takiego środowiska (samo uClibc) nie trzeba
  IMHO instalować tego z innym prefixem niż standardowy, co więcej tego
  typu podejście powinno jesszcze bardziej upraszczać głebszą migrację na
  uClibc,
- cześć rzeczy jakie przerobiłeś (zlib przykładowo) nie generowane są
  shared biblioteki.

W przypadku jaki pierwotnie opisałem apropo shared uClibc opisałem sposób
generowania pakietów zupełnie bez przerabiania speców. Było coś złego w
tego typu budowaniu ? W sytuacji w której do generowania binarek
instalatora i tak mają być zrobione osobne chrooty nie widzę potrzeby
gnieździć się z tym i szykować na siłe co róż to kolejnego speca tylko po
to żeby mieć go na instalce.