tcsh no-history-timestamps

Robert R. Wal rrw w hell.pl
Nie, 27 Sty 2002, 19:44:24 CET

On 02.01.27 Jan Rekorajski pressed the following keys:

> Chodzi o to żeby wszystkie shelle potrafiły posługiwać się tym samym
> plikiem .history. Sprawdzałem i to mi działało, pewnie przy jakimś
> pgrade tcsh źle zostały poprawione pacze...

Wytłumaczę, co znaczy ,,nie działa''.

Autorzy tcsh pomyśleli o tym, co się dzieje, kiedy pracujemy w kilku
sesjach shella i każdy chce zapisać historię przy wyjściu. tcsh wczytuje
historie z pliku, łączy z tą z pamięci, sortuje i zapisuje z powrotem,
przycinając stosownie do zawartości zmiennej $savehist.

Przez lata przyzwyczaiłem się do sytuacji, że kiedy wpisuję nmap<Esc>P,
to dostaję w linii poleceń parametry, jakich użyłem, kiedy ostatnio
używałem nmapa.

Przy braku timestampa, kolejność wydaje się być niemalże losowa, a
porządek w jakim dane wypadają z historii (bo są poza limitem $savehist)
nie jest związany z kolejnością wpisywania. Efekt jest taki, że
wielokrotnie już, kiedy szukałem ostatnich parametrów użycia jakiegoś
polecenia, okazywało się, że zostały przypadki jakieś bardzo stare, a
tych niedawno używanych nie ma.

Czyli w przypadku tego pacza do tcsh, nastąpiło równianie w dół, do
najgorszej implementacji.

Robert

--
Bastard Operator From 149.156.96.35