sendmail a procmail

Bartosz Jakubski migo w supernet.com.pl
Czw, 31 Sty 2002, 18:25:34 CET

Dnia 31 sty o godzinie 17:46:02 +0100, Tomasz Kłoczko napisał(a):

> Chodzi wyłącznie o sprawę osadziania LMDA w konf MTA. Zawsze można zrobić
> jeszcze coś takiego jak coś na kształt null-LMDA co będzie w konfiguracji
> MTA stawiać brak używania LMDA.

Tylko po co?

> [...]
> rzut oka dość spójny i atrakcyjny (choć takim wcale przy bliższym
> przyjrzeniu być nie musi). To czy tak właśnie to rozwiązań czy inaczje
> *jeszcze* trzebaby sie zpozastanawiać co właśnie próbujemy robić.
> Jak chcesz to mzoesz sie do tego myślenai właczyć otwartym tekstem
> krytykkjac konkretne rozwiazanie i/lub proponujac jakąś inna alternatywę
> .. bez emocji.
> Tak czy inaczje tematem przewodnim jest to jak wiązać MTA i LMDA i to
> możliwie automatycznie (o ile ktoś bedzie miał taką potrzebę).

Co znaczy automatycznie w tym kontekście?

Problem jaki jest teraz, to fakt, że nasze domyślne konfiguracje MTA
(konkretnie mówię o postfiksie) wymagają procmaila do działania. Wyjścia
widzę dwa:
1. dorzucić procmaila do Req (i tak zrobiono)
2. zmienić domyslną konfigurację, tak żeby procmail nie był wymagany

Rozwiązanie pierwsze dalekie jest od ideału (bo kupie ludzi procmail ani
żaden inny LDA nie jest potrzebny). Zostaje drugie i to bym proponował.

Nie widzę, co Towje "rozwiązanie" miało by zmienić.

--
-- .- Bartosz Jakubski  ------------------- Sosnowiec -. --
-- |  Free Software is a matter of liberty, not price  | --