nvidia + kernel 2.2.20-7

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Czw, 31 Sty 2002, 20:17:22 CET

On Thu, Jan 31, 2002 at 07:55:46PM +0000, Krzysiek Taraszka wrote:

> Opsa dostajesz bo kozystasz z obslugi portu APG poprzez agpgart.o, a to
> zle,
Czy ja wiem... agpgart to standardowa obsługa AGP w Linuksie. I jakoś
nic innego (XFree, DRM) nie ma z tym najmniejszego problemu.
Za to z driverami AGP z nVidii zawsze były problemy. Przynajmniej jak ja
używałem tego szajsu, to nie obsługiwało to nic poza płytami Intela
(mimo że agpgart radziło sobie już wtedy prawie ze wszystkimi chipsetami
u nas na rynku). Nie rozumiem po co to dublowanie kodu. Zresztą zdaje
się że jedyne co w Linuksie jest wrażliwe na ten błąd w Athlonach, to
właśnie obsługa AGP w driverach nVidii...

> I to by bylo na tyle NVIDII w kernel'u, poprostu ich driver jest zamkniety
> i nie mozna tego fixowac, trudno tak musi byc, ja jedyne co moge zrobic,
> to przejzec ostatnie zmiany w agpgart.c od jajka 2.2.19-26
IMHO dobrze by było w FAQ do PLD (jak taki powstanie) napisać wyraźnie,
że driverów nVidii nie supportujemy i nie zalecamy. Oczywiście
w dystrybucji mogą być, dopóki komuś się chce jeszcze z tym bawić.

A może ktoś kiedyś przeniesie Utah-GLX na XFree86-4.2... marzenia :-(

Pozdrowienia,
        Jacek