Xy i takie tam rpmy

Śro, 2 Sty 2002, 06:07:18 CET

On Sat, 22 Dec 2001, Marcin 'Qrczak' Kowalczyk wrote:

> Dopisuję się do listy osób używających niedystrybucyjnego jądra.
> Jakoś nie wyobrażam sobie pożenienia konfigurowania jądra z rpmem,
> a nadmiar łat przeszkadza przy zmianach wersji.
>
> PS. Czy jądra > 2.4.7 nadają się do użytku? Warto apgrejdować do 2.4.17?

W czasie światecznej przerwy dosłownie męczyłem się z kernelem
dystrybucyjnym z MDK którego jakieś dwa miesiące wcześniej zainstalowałem
nie mając nic innego pod reką bratankowi. Okazało się że już instalacja
pewnych pakietów z naszego zestawu powoduje spore zakłucenia w postaci
nieładownia initrd. Żeby było śmieszniej poprawka na powyższe polegała na
wycięciu wszystkiego innego po za ładownieme mudułów w /linuxrc który jest
skryptem nash-a (tego samego co w RH). Aż z ciekawosic przeprowadziłem
osobną próbę z tym czy tak zredukowany /linuxrc działa poprawnie także bez
naszych pakietów w orginalnym środowisku MDK. Okazało się że działa. Po
nieco bliższym przyjrzeniu się temu co było generowane przez mkinitrd z
MDK okazało się że są to "przystosowania" do poprawek nanoszonych na
dystrybucyjny kernel i jak widać są to "rozszerzenia" tak naprawdę nic nie
wnoszące.
Jest to skrajny przykład idiotycznego przystosowania do środowiska jakie
się tworzy i nie ma obaw, nie ma na razie widocznego zagrożenia żeby do
czegoś podobnego doszło u nas.
Jeżeli ślady czegoś takiego ktoś znajdzie w tym co robimy to prośba o
wytykaie czegos takiego i mówiac nieco na zaś prośba o pilnowanie się w
tej materii żeby nie dać sie wpędzać samemu tutaj na manowce.
Poprostu dużo wskazuje na to że jednak tak ścisłego powiażania zasobów
jakie mamy i kernela nie jest konieczne przynajmniej jest to nadal przedą
do dziś żeby osiągnąć odpowdnio wysoki poziom spójności. Tak czy inaczje tak
długo jak nie da się iść drogą tak ścisłego powiązani tak długo jasne że
nalezy to robić.