Co to za bałagan z slrn?!

Czw, 3 Sty 2002, 16:20:45 CET

On Thu, 3 Jan 2002, Jarek Baczynski wrote:

> [...]
> sprawa ma z slrn w pld.  No i jestem niemile zaskoczony...
>
> 1. slrn-etc.patch
>
> -   slrn_read_startup_file (file);      /* global file for all users */
> +   slrn_read_startup_file ("/etc/slrn.rc");      /* global file for all users */
>
> Cóż to za partyzantka??  Trzy linijki wyżej zmienna file inicjowana jest
> przez:
>
> #ifdef VMS
>    slrn_snprintf (file, sizeof (file), "%s%s", SYSCONFDIR, "slrn.rc");
> #else
>    slrn_snprintf (file, sizeof (file), "%s/%s", SYSCONFDIR, "slrn.rc");

Skoro już robisz cos przy slrn to zwróć maintainerowi uwagę że robienie
rzeczy takich jak powyzsze nie jest za eleganckim rozwiazaniem. Powinno
być używane wprost snprintf() i co najwyżej w autoconfire powinno być
wykrywane snprintf() i zależnie od HAVE_SNPRINTF korzysta się z snprintf()
wykrytego w zasobach systemowych albo dołącza się własna kopie tej
funkcji. W takim rozwiazniu dołacznie dodatkowego prototypu w przestrzenbi
nazw jest niepotrzebne.

[..]
> 4. slrn-keymap.patch
>
> Tu mam tylko pytanie: do czego mają służyć te wszystkie przebindowania
> klawiszy? Standardowe nie działają? (hmm, pewnie o czymś nie wiem.. ;)

Akurat autorem tego patcha jestem ja i patch ten usuwa wszystkie na
sztywno zaszyte sekwencje trerminalowe zastępując jes pobieraniem z
poziomu SLang sekwencji z terminfo/termcap.
Poprostu te co ejst zaszyte nie ma prawa działć wszedzie, a dzieki temu
patchowi przy poprawnych opisach terminali i poprawnie skonfiguracji
aplikacji terminalowej będzie to działać wszędzie. I tak sie właśnie
powinno korzystać z informacji zaszytych w bazie terminali.

> Dobra, jeszcze małe pytanko i kończę nudzić.
>
> Wrzuciłbym wam (a może nam? :) jakiegoś paczyka, bugfixa czy innego
> uaktualnionego pl.po do slrn-a, ale nie chciałbym od razu czegoś zepsuć. :)
>
> Rozumiem, że pacze wrzuca się do SOURCES/ i dodaje tylko kolejne:
> PatchX:         %{name}-YYY.patch
> w specu, rajt?  I to cała moja rola? :-)

W %prep jeszcze:

%patchX -p1

> Acha, co z Release, podbijać nie podbijać??

O ile chcesz żeby pakiet był możliwie szybko przebudowany. Jak jeszcze
mian nie skończyłęś to nie podbijasz w międzyczasie rel.

> Czy commit-ować po każdym wrzuconym paczu, czy mogę dać dwa lub trzy na
> raz?

Jak chcesz. Jak Ci wygodnie. Pilnuuj zeby zmiany przychiodziły w paczce po
której o ile to możliwe dobrze żeby jednak coś dało się wyprodukować.

Czy opiera się to o gettext ?