djbdns

--s+ ser w metalab.unc.edu
Czw, 3 Sty 2002, 19:02:53 CET

--->[Quoting Paweł Sakowski <pawel w sakowski.eu.org>:]

> Dobra, to inny przykład: apache i squid na porcie 80. Chociaż w
> przypadku squida to domyślny jest port 3128.

No właśnie - sam sobie odpowiedziałeś. Oba serwisy działają
na różnych portach, przez co... działają.

> Nie "poprawić", tylko skonfigurować :-)
>
> Zaproponowana konfiguracja squida wyklucza działanie na porcie 8080,
> trzeba zatem wyciąć /etc/squid z pakietu. A nie, zaraz zaraz! Wystarczy
> wyedytować /etc/squid/squid.conf :)
>
> echo costam >/etc/dnscache/env/IP to zdaje sie jedyne, co trzeba zrobić,
> żeby dnscache i walldns współdziałały. Po twojemu trzeba się trochę
> więcej napisać.

Zatem jak proponujesz zautomatyzować "echo costam >/etc/dnscache/env/IP"?

> Bo oprócz rpm -U trzeba uruchomić jeszcze jeden program. Bo rpm nie
> będzie wiedział o plikach konfiguracyjnych (m.in. oleje je przy rpm -e).
> Bo przy upgradzie na nowszą wersję djbdns trzeba się samemu zorientować,
> czy się coś nie zmieniło w formacie konfiguracji (co jest wątpliwe),
> albo czy nie doszła jakaś zmienna środowiskowa do ustawienia.

Jakoś w przypadku takiego postgresa czy mysqla nie ma kłopotu
z użyciem dodatkowego programu podczas inicjalizacji baz.
Wydaje mi się, że tu również moglibyśmy tak zrobić,
chociaż jest z tym trochę kłopotu, bo właśnie nie wiem
jak uzyskać od użytkownika pożądany przez niego numer IP,
na którym ma działać serwis.

> Odrębną kwestią jest wrzucanie konfiguracji, skryptów i logów do jednego
> koszyka, czego przeskoczyć się nie da (zgodnie z licencją).

Dobrze, że poruszyłeś ten temat - wydaje mi się niestety,
że rozpowszechnianie niedziałającej konfiguracji nie spodobałoby
się DJB...

Paweł, musimy jakoś z tego wybrnąć - gdyż jak pisałem, sam
zainstalowałem oba serwisy i przez 10 minut zastanawiałem
się czemu jeden z nich nie działa, w logach było pusto...
Nie chciałbym, żeby ktoś był następny i tyle.

--
           http://ibiblio.org/ser/ | http://it-zone.org/
linuxdoc.org|gnu.org|hyperreal.pl|pld.org.pl|maxweber.net|it-zone.org