djbdns

Pawe³ Sakowski pawel w sakowski.eu.org
Czw, 3 Sty 2002, 19:18:12 CET

W liście z czw, 03-01-2002, godz. 19:02, --s+ pisze:
> No właśnie - sam sobie odpowiedziałeś. Oba serwisy działają
> na różnych portach, przez co... działają.

Ale mogą też działać oba na porcie 80, ale na różnych IP. I też będą
działać.

> Zatem jak proponujesz zautomatyzować "echo costam >/etc/dnscache/env/IP"?

Nie automatyzować. Skoro są to różne usługi działające na tym samym
porcie, to już użytkownik musi się zdecydować na różne adresy IP dla
tych usług.

> Dobrze, że poruszyłeś ten temat - wydaje mi się niestety,
> że rozpowszechnianie niedziałającej konfiguracji nie spodobałoby
> siÄ™ DJB...
>
> Paweł, musimy jakoś z tego wybrnąć - gdyż jak pisałem, sam
> zainstalowałem oba serwisy i przez 10 minut zastanawiałem
> się czemu jeden z nich nie działa, w logach było pusto...
> Nie chciałbym, żeby ktoś był następny i tyle.

Faktycznie problemem jest, że w domyślnej konfiguracji usługi nie
działają. Tym bardziej, że problem nie jest prawidłowo raportowany
(poważnym błędem jest, że nigdzie nie pojawia się "Port already in
use").

A może coś takiego do %post dnscache i %post walldns

if diff /etc/{dnscache,walldns}/env/IP >/dev/null; then
	echo "Warning: dnscache and walldns can't work on the same"
	echo "IP address. You have to edit /etc/dnscache/env/IP"
	echo "or /etc/walldns/env/IP."
fi

|   Never trust a man who can count   :            Pawe³ Sakowski    |
|      up to 1023 on his fingers      :   <pawel w sakowski.eu.org>    |
Name: nie znany
Type: application/pgp-signature
Size: 254 bytes
Desc: nie znany

Wiêcej informacji o li¶cie dyskusyjnej pld-devel-pl