Parę pytań technicznych -> choosair

GoTaR gotar w poczta.onet.pl
Wto, 8 Sty 2002, 04:22:14 CET

On Mon, Jan 07, 2002 at 18:37:32 +0100, Tomasz Kłoczko wrote:

> [...]

Do chłopaków od slrn-pl - macie patcha kolorującego podkreślenie? :)

> Spytaj sie Lecha7 o to. To jest jedyny znany mi w .pl tzw. hardcode
> sendmailer który regółki do tegoż trzepie na poczekaniu bez widoczengo
> zastanawiania się nad tym jak to się powinno czytać ;-)

Dobrze wiedzieć na przyszłość, ale u góry to wyraźnie piszę, że na sm
takie rzeczy robić umiem. Zanim poznałem m4 ręcznie pisałem po
sendmail.cf.

> tak czy inaczje można zastanowić się czy multirelaying to jest
> funkcjonalnosć jakiej powinniśmy oczekiwać od MTA jaki podlaga u nas
> wymianie popraez Obsoletes. jeżlei nei to nic już nie stoi na pzreszkodzie
> żenby powttała osobna funkcjonalność. Nic takze nie stopi dalej na
> pzreszkodzie temu żeby np. jakiś pakeit który ma w Provides smtpdaemon
> udostępniał dcoś jeszcze. Mówiąc inaczje kwestai jest tu w tym że nie ma

Problem jest w zasadzie jeden: zasięg. Wygooglałem sobie ten termin i
znalazłem ledwie parę stron; dotyczą one ADSL, multiplekserów, logiki
rozmytej, co jedynie potwierdza fakt, iż jako jeden z pierwszych stosuję
ten termin w stosunku do SMTP. A i samo w sobie - to NIE JEST FEATURE
SM, to jest _wykorzystanie feature_ pod nazwą konfigurowalność. Owszem -
można by wrzucić jako defaultowy konfig coś z tymi regułkami, ale
zapotrzebowanie jest szczątkowe - ja pomagałem to zrobić IIRC dwóm
osobom. A implikuje to dwie rzeczy:
1. takie coś nie nadaje się do Provides:
2. (właściwie dowodzi) poza swoim właściwym zadaniem MTA posiadają
rozłączne obszary stosowalności - dlatego poza Obsoletes nie możemy w
żaden fizyczny sposób uniemożliwiać koegzystencji dwóch demonów tego
typu.

Jako inny przykład na 2. punkt może posłużyć taka sytuacja: konta
pocztowe z jakimiś udziwnieniami oraz listy dyskusyjne na jednym
serwerze. Do pierwszego potrzeba MTA, który temu podoła od strony
logistycznej, z kolei drugie wymaga wysokiej wydajności - zmailer bądź
MTA pracujący na bazach danych (reiserfs jest de facto bazą danych, ale
chodzi o coś jeszcze bardziej w tę stronę zoptymalizowanego).

--
GoTaR <gotar w priv0.onet.pl>		USA sux
	La ilaha illa´l-lah! La ilaha!