Nowe iso na ftp

Paweł A. Gajda mis w k2.net.pl
Pią, 11 Sty 2002, 23:47:14 CET

wtorek 18/12/2001 10:16:23, Tomasz Kłoczko:

> Na CD o niższym numerze ? ;-)

Skąd, większa waga -> większy numer CD.

[...]
> Tak wogóle próbowałem wykonać upgrade poldkiem z CD i mimo szczeryuch
> checi nie wyszło. Poldek z pakietu wyłożyłe mi się z:
>
> # poldek --upgrade-dist
> Verifying cdrom://PLD-1.0-cd0/cd0/packages.dir.gz... OK
> Verifying cdrom://PLD-1.0-cd1/cd1/packages.dir.gz... OK
> poldek: nbuf.c:81 n_buf_init: Assertion .uf->data = ((void*)0)' failed.

Który trurlib? Jeżeli 0.43.3, to byk.

> Próbowałem jeszcze wypakować poldka z pakietu instalatora który jest
> zlinkowany statycznie i tu było ciut lepiej ale całosć wyłożyła się na tym
> że poldek zamiast zakałdać sobie katalog z symlinkami pod drugi cd w /tmp
> zakładał go w katalogu głółnym i po zmianie płytki szedł w buraki bo nie
> mógł znaleć pakietów.

Popatrzę w to. Chyba jedynym, który testował poldka z cedekami jest
Klakier -- z tego co pamiętam, pisał że działało.

> Tu mam pewien pomysł. Otóż IMHO wartoby na pierwszej płytce zrobić skrypt
> /upgrade który uruchamiałby z odpwiednimi parametrami poldka zlinkowanego
> statycznie. W ten sposób możanby wykonac szybko upgrade bez konieczności
> instalowanai poldka wczęniej. Powinno być to szczególni atrakcyjne dla
> ludzi którzy by chcieli wykonac przejście z RH.

IMO to mrzonka. Bezbolesny upgrade całości ma sznasę udać się
w przypadku PLD, a i to z rzadka. Z RH jest większy problem, chociażby
dlatego, że w PLD Obsoletes jest używane w 2 znaczeniach (zobacz ppkt
w sekcji BUGS w manualu poldka).

Jak znajdę wreszcie czas skończę w poldku takie przetwarzanie
zależności, by upgrade-dist było robione etapami, po kilka pakietów.
Pozwoli to zaktualizować tyle ile się da. Obecnie jest to wszystko, albo
nic.

[...]
> Ciut możnaby jeszcze popracowac nad spasowywaniem zawartości iso pod
> sufit. W tej chwili pierwszy iso jest napakowany na 615MB czyli że możnaby
> tam potencjalnie jeszcze wrzucić parędzieiąt MB pakietów :)

To raczej efekt zastosowania opcji --split=650:50 (zgaduję, nie oglądałem
geniso-poldek), taka dziura raczej sama nie powstała.