qboosh: SPECS busybox.spec,1.29,1.30

Czw, 17 Sty 2002, 19:02:05 CET

On Thu, 17 Jan 2002, Filip Kalinski wrote:
[..]
> A tak poza tym to z uClibcem nie zbuduje sie reiserfsprogs, nie całe
> e2fsprogs się budują itp...
> Biblioteka ta z racji minimalizacji rozmiaru nie ma wszystkich funkcji
> glibca i nie może być z tego względu remedium na wszytko :-)

W tej chwili e2fsprogs wykłada się na:

$ rpm -ba -v --define __cc i386-uclibc-gcc e2fsprogs.spec

i dadaniu --disable-nls w specu wykłada się linkowanie chattr na:

i386-uclibc-gcc  -o chattr chattr.o ../lib/libext2fs.so ../lib/libe2p.so
../lib/libcom_err.so
chattr.o: In function `change_attributes':
chattr.o(.text+0x285): undefined reference to `__lxstat64'
collect2: ld returned 1 exit status

*Wszystko inne się kompiluje*. Można się teraz zasatanowić czy skoro inne
funkcje *64() są w uClibc to czy i tej nie należałoby
doimplemtować/sprawdzić co się z nią tam dzieje :)

Co do NLS to w uClibc jakieś początki do wsparcia do gettext a i
nawet LOCALE są. Jeżli teraz z nie da się skompilować z gettext sytemowym
to zapewne da się z dołączonym przez --with-included-gettext choć wydaje
mi się że jednak powinno się to dać zrobić native bez wyłączania nls dla
uClibc (może tylko jest brak w obecnym uClibc-devel intl.h .. bo na
braku tego pliku mi się to wyłożyło :)

Tak czy inaczje na pewno na włącznie shared wersji binarek linkowanych z
uClibc do użytku jeszcze za wczenie i przypuszczałem że tu czy tam jakieś
drobiazgi mogą przeszkadzać tak jak to widać na konkretnym przykładzie ..
i właśnie dlatego napisałęm że wartoby zacząc prace nad branchem do uClibc
choć w optymalnym przypadku powinno wystarczyć
"--define __cc <arch>-uclibc-gcc" podane przy budowaniu pakietu. W tym
sensie należałoby się poprostu porozgladać czy trzeba adaptować konkretne
spece pakitów potrzebnych na instalce czy może coś podszlifować w uClibc.
W tym konkretnie przypadku e2fsprogs z uClibc wydaje się gotowe do testów
bo chattr w instalatorze aż tak bardzo potrzebować nie będziemy :)

Zaraz spróbuje jeszcze wykonać podobna próbę z reiserfsprogs :)

Tak czy naczje powyższe powinno pokazać że kierunek jaki próbuję wskazać
jest mniej wiecej poprawny z dokłądnością do kilku szczegółów które
powinno dać sie możliwie szybko rozwikłać :)