PostgreSQL-7.1.3

Robert Grabowski Robert.Grabowski w 7bulls.com
Czw, 17 Sty 2002, 19:02:48 CET

Witam!

    Mam kilka uwag odnosnie rpmow z PostgreSQL'em.
1. Pakiet postgresql-perl-* powinien byc rozbity na dwa pakiety (jak ma
to miejsce przy tclu):
* postgresql-perl -- zawierajacy modul Perla do komunikacji z Postgresem
(Pg.pm oraz Pg.so) oraz
* postgresql-module-plperl -- zawierajacy biblioteke plperl.so, ktora
umozliwia pisanie procedur w Perlu w Postgresie...

Sa to dwie calkowicie rozne rzeczy, a sa w jednym pakiecie ... w
przypadku tcla sa to dwa oddzielne pakiety (w zasadzie 3, ale to ina
historia) ... Modul do postgresa plperl.so wogole instaluje sie w jakims
dziwnym miejscu w modulach do Perla (/usr/lib/perl5/...), a nie w
/usr/lib/pgsql/modules...

2. Standardowo moduly postgresqla (plpgsql.so, pltcl.so) instaluja sie w
katalogu /usr/lib/pgsql/modules ... Jednakze komendy postgresa (np.
createlang) szukaja ich w /usr/lib, gdzie ich nie ma ...

Mam nadzieje, ze moje uwagi pomoga w zbudowaniu poprawnych wersji
pakietow PostgreSQLa dla PLD...

pozdrawiam
    Robert Grabowski   7bulls.com S.A.