ulimit + rlinetd

Michal Moskal malekith w pld.org.pl
Pią, 18 Sty 2002, 14:28:05 CET

On Fri, Jan 18, 2002 at 02:20:59PM +0100, Rafal Dziedzic wrote:

> Wydaje mi sie ze jest to brane z NR_OPEN z kernela... tylko ze trzeba przekompilowac tez glibc... co tez wlasnie robie. :(((
> Niestety zupelnie mi sie nie usmiecha upgrade glibc na moich maszynach... wiec fajnie by bylo rozwiazac ten problem na poziomie rlinetd

/*
 * This allows for 1024 file descriptors: if NR_OPEN is ever grown
 * beyond that you'll have to change this too. But 1024 fd's seem to be
 * enough even for such "real" unices like OSF/1, so hopefully this is
 * one limit that doesn't have to be changed [again].
 *

To nie wygląda dobrze. Jeśli to zmienisz będzie musiał przekompilować
*cały* system.

Na poziomie rlinetd ciężko to będzie rozwiązać
(znaczy jest to możliwe, ale to kilka godzin babrania się).

> Tak przy okazji mam jeszcze jeden problem... ale sie nad tym jeszcze zupelnie nie zastanawialem, moze jednak ktos bedzie wiedzial.
> Jak przeskoczyc limit 65536 numerow id dla userow?? Jest to wielkosc zmiennej czy tez moze jakas stala???

tak, 1<<(8*sizeof(short)) ;) afaik w nowszych kernelach jest support dla
long uid's, ale nie wiem dokładnie.

--
: Michal ``,/\/\,       '' Moskal    | |            : GCS {C,UL}++++$
:          |    |alekith      @    |)|(| . org . pl : {E--, W, w-,M}-