SPECS: syslog-ng.spec 1.62->1.63 [gotar]

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Wto, 2 Lip 2002, 12:29:51 CEST

On Tue, Jul 02, 2002 at 12:13:12PM +0200, Marcin Bohosiewicz wrote:
> [...]
[...]
> Czegos co zwykly uzytkownik PLD nawet nie zobaczy :>

Zobaczy: rpm -q --changelog <pakiet>

> Zaproponowalem Tomkowi na ircu dwa wyjscia dot. changelogow,
> ale uznal ze to w tej chwili (przy stosowaniu sie developerow do
> zakazu zmian w cahnegelogach) za zbedna strate czasu.
> Owe pomysly sa to (do zastosowania jest jeden z nich, nie oba):
>
> 1. regeneracja  _calego_ changeloga z cvs log przy kazdym cvs commit,
> czyli obojetnie co ktos tam poprawi to CVS i tak wrzuci to co wynika
> z cvs log dla danego speca.
>
> 2. usuniecie z repo changelogow ze specow i doklejanie ich z cvs log
> do speca dopiero na etapie budowania pakietu przez buildery.

Potencjalne problemy:
1. Makra rpm-a w changelogach - jak fajnie wygląda rozwinięte %configure
w rpm -q --changelog - da się zrobić workaround zamieniający nieparzystą
liczbę '%' na parzystą (lub po prostu dwa)

2. Jest parę innych rzeczy występujących w cvs-owych changelogach
powodujących, że rpm nie chciał budować pakietu - trzeba było ręcznie
poprawiać.

3. Inne brzydkie rzeczy, np. duuużo pustych linii lub ciąg "CVS: --[...]--"

4. Pomyłki zmieniające zupełnie sens commit loga (np. zapomnienie
o słowie "not") - mogą wprowadzić w błąd osobę przeglądającą changelog
pakietu. W cvs log/diff między kolejnymi rewizjami i tak widać o co chodzi.

--
Jakub Bogusz