kompilacja jadra

Robert R. Wal rrw w hell.pl
Czw, 18 Lip 2002, 21:13:07 CEST

On 02.07.18 Tomasz Kloczko pressed the following keys:

> Zacznij pomagać Wojtkowi i innym żeby coś takiego zmiontować.

Raczej nie. Brak chęci. To co akurat robię, wrzucam do repo PLD.

A testowych rzeczy używać nie będę, bo zawsze kończy się to tak, że kiedy
potrzebuję do czegoś użyć komputera, to on akurat nie działa ;)

> [..]

> Konkretnie o jakie złe nawyki chiodzi ?

Kompilowanie swojego kernela. To było wyżej wymienione jako złe nawyki
wpajane przez inne dystrybycje. Użyłem figury retorycznej, która nazywa
się sarkazmem.

A ja przynajmniej raz spotkałem się z bezdyskusyjną koniecznością używania
swojego kernela. IDE na modułach zmieniało mi geometrię dysku, co
spowodowało kłopoty, bo dysk był współdzielony z Windows. Ten sam kernel
z wkompilowanym IDE nie miał tego problemu.

> Prośba o nie używanie sformuowań wytrychów pod któtrymi kryje sie niby
> dokąłdnei to co tzreba ale ale dla osoby nie znającej "klucza" do tego
> sformułowanie to dokładnie nic nie znaczy :>

Czytaj uważniej, wszystko było wyjaśnione.

> To że jest możliwe zrobienie karnela z dużą iloscią dodatków który będzie
> stabilny to widac na przykładzie 2.2 i tego co dzimi robi. Kwestia że to
> trzeba robić dosć regularnie ..

Ale LFS w PLD 2.2/i386 dalej nie ma, pomimo tego, że w PLD 2.2/PPC
podobnież jest od początku...

> [..]
>
> /test nie jest do używania na produkcji. To jest katalog do którego pchają
> buildery pakiety tuż po zbudowaniu i dzieki temu to co się zbuduje jest od
> razu gotowe do dalszych testów dla wszystkich. Dopiero z tego i tak
> jeszcze recznei wybieram to co uwązam że się nadaje. Jak ktoś m chęć to
> testować to bardzo proszę ale trzeba zdać sobei sprawę z tego ze to są li
> tylko zasoby testowe i że niczego nie wolno od nich wymać w tym i
> poprawnego działania :)

Uwaga, że nie będę używał test dotyczyła tego, że 2.4 w PLD dalej nie
mogę używać na maszynach produkcyjnych, choćbym pękł.

Ogólnie odnoszę wrażenie, że odebrałeś tego maila jako atak na PLD,
podczas gdy był on atakiem na konkretny sposób myślenia, że kompilowanie
kernela jest tylko efektem złych nawyków wynikających z używania innych
dystrybucji.

IMO bez względu na to, jak nie byłoby przemyślane tworzenie dystrybucji,
zawsze zdarzają się powody, dla których lepszy jest własny kernel,
zbudowany ze źródeł.

Robert

--
Bastard Operator From 149.156.96.35