kompilacja jadra

Marcin Bohosiewicz marcus w kernel.pl
Czw, 18 Lip 2002, 21:28:02 CEST

On Thu, 18 Jul 2002, Robert R. Wal wrote:
> On 02.07.18 Tomasz Kloczko pressed the following keys:
[..]
> A ja przynajmniej raz spotkałem się z bezdyskusyjną koniecznością używania
> swojego kernela. IDE na modułach zmieniało mi geometrię dysku, co
> spowodowało kłopoty, bo dysk był współdzielony z Windows. Ten sam kernel
> z wkompilowanym IDE nie miał tego problemu.

Eeee... cos mi sie nie chce wierzyc :>
Za duzo kerneli dzimiego (bo mowimy o 2.2?) widzialem, zeby uwierzyc
ze kernel z PLD moglby byc niezgodny z tablica partycji zalozona przez
dosowego/windowsowego fdiska. W ostatecznosci sie podaje parametry
przy ładowaniu modułów w initrd ale NIE kompiluje kernaela...

Poprawianie jakiegokolwiek błędu "w zaciszu" bez powidamiania
osob zajmujacych sie danym pakietem ze blad jest powoduje tylko,
ze w następnych wersjach blad moze byc nadal, a czas na jego namierzenie
przecież juz zużyłeś... więc chyba lepiej, żeby ta praca przyczyniła
się oprócz usunięcia usterki do rozwoju PLD :)

[..]

> Ale LFS w PLD 2.2/i386 dalej nie ma, pomimo tego, że w PLD 2.2/PPC
> podobnież jest od początku...

Nie ma. Zgadza sie. Bo wymaga rekompilacji glibca i paru innych rzeczy
i nie jestesmy pewni czy nie spowoduje to tzw. dzinwych błędów.
W przypadku PPC było o tyle łatwiej, ze builder *od początku* buduje
na nagłówkach kernela wspierajającego LFS.
Ten komfort wynika z tego że port PPC w PLD ma pół roku a nie kilka lat
jak to ma miejsce z ix86.

[..]

> Uwaga, że nie będę używał test dotyczyła tego, że 2.4 w PLD dalej nie
> mogę używać na maszynach produkcyjnych, choćbym pękł.
Możesz *spróbować* użyc 2.4 z ra-packa, ktory lezy na ftp cieciwy.
Ale to tez jest test, chocby z powodu LFS'a.

> IMO bez względu na to, jak nie byłoby przemyślane tworzenie dystrybucji,
> zawsze zdarzają się powody, dla których lepszy jest własny kernel,
> zbudowany ze źródeł.

Tylko trzeba z tego wyciagnąć wnioski, tak by liczba takich sytuacji,
wymagających własnoręcznej kompilacji dążyła asymptotycznie do zera.

M.

-| == PLUG - Komisja Rewizyjna  -      http://www.linux.org.pl/ == |-