php + pcntl, the final frontier

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Pon, 22 Lip 2002, 21:09:36 CEST

On Fri, Jul 19, 2002 at 05:37:12PM +0200, Przemek Piotrowski wrote:
> witam
>
> php 4.2.1 + pcntl generalnie działają, acz bardzo nieelgancko -- każde
> dziecko i rodzic powoduje segfault po skończeniu swojego żywota

Dlatego moduł nie jest domyślnie budowany.
Poza tym wtedy nie było mechanizmu do używania innego zestawu modułów
dla cgi i apache, a pcntl nie można używać z serwerem WWW (apache nawet
nie wstaje - SEGV).
Teraz brakuje jeszcze obsługi php-${SAPI}.ini w php-module-install.

> takoż mogę podesłać ,,z-bcond-owanego'' częściowo speca (pozwala na
> budowanie tylko niektórych bibliotek)

Podeślij - jeżeli jest to zrobione porządnie, to można dodać do speca.
Czasami trzeba przebudować php z jakąś bazą danych i instalowanie
kilkudziesięciu -develi jest denerwujące.

> chętnie bym się dowiedział w zamian (; czy komuś udało się zbudować ze
> speca *tylko* php-cgi -- po wyrzuceniu budowania php(-apache) cgi_main
> sypie się na libtoolu z całymi stadami unresolved symbols

Nie próbowałem.
Jest jeszcze SAPI cli - chyba do rzeczy czysto skryptowych, nie
związanych z CGI - ale nie wiem czym dokładnie różni się od cgi.

--
Jakub Bogusz    http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/