KDE2, KDE3: przecież to bez sensu!

Michal Kochanowicz michal w michal.waw.pl
Pon, 22 Lip 2002, 22:04:54 CEST

Hej

Wczoraj minęło OSIEM MIESIĘCY od kiedy zupgradowałem nasz kdelibs.spec
do wersji 2.2.2. Dzisiaj przekonałem się że Blues przygotował
*działający* zestaw z qt2, qt-3 i KDE-3.

Teraz, grubo ponad TRZY MIESIĄCE od wydania KDE-3.0 chcemy wypuszczać
dystrybucję z KDE-2. Pomimo tego, że MAMY DZIAŁAJĄCE KDE-3.

Kto jeszcze używa KDE-2? Nawet jeśli są tacy, to jest ich mniejszość.
KDE nie jest produktem dla hardcore'owców. To produkt dla ludzi, którzy
lubią wygodę i ładny wygląd. A ci bez wątpienia wolą KDE-3.

Więc pytam: czy naprawdę mamy wydać PLD-1 z KDE-2? Niemal w każdym
przypadku PLD ma najświeższe wersje programów. I to jest nasz wielki
atut! Nie raz widziałem ludzi z MDK w bólach szukającyh nowej wersji
programu, bo w starej znaleziono dziurę. A u nasj już była! Czemu więc
KDE ma być w wersji z przed ośmiu miesięcy? Przecież mamy działające
KDE-3! Zapytajcie kogoś nie związanego z PLD, co sądzi o wydaniu teraz
dystrybucji z KDE-2. Teraz, kiedy już pojawiła się alpha KDE-3.1. Tylko
nie pytajcie administratorów routerów. Zapytajcie kogoś, kto chce używać
Linuksa na desktopie. Ja to zrobiłem. Stąd ten mail.

Wiem że jest konflikt pomiędzy qt2-devel a qt-devel. Ale ten problem nie
zniknie za miesiąc. Czy teraz włączymy QT-3 i KDE-3 do dystrybucji, czy
zrobimy to za miesiąc, ilość programów wymagających QT-2 nie zmieni się
drastycznie.

Moim zdaniem qt-devel-3 powinno trafić na buildery. Programy, których
nie da się zbudować z qt-devel-3, będzie trzeba kolejkować, i kiedy
zbierze się ich trochę do przebudowania, zrobić podmianę qt-devel na
builderach. Innego rozwiązania nie widzę. I NIE pojawi się ono po
wydaniu PLD-1.

Tak więc jeszcze raz: KDE-3 powinno być w PLD-1. Bo wydanie dystrubucji
z KDE-2 to obciach. A ilość problemów technicznych, jakie to sprawi nie
zmniejszy się znacząco po wydaniu PLD-1.

Howgh
--
--= Michal Kochanowicz==--==--==BOFH==--==--==michal w michal.waw.pl =--
--= finger me for PGP public key or visit http://michal.waw.pl/PGP =--