Exim 4 w Ra

Arek areq w pld.org.pl
Śro, 24 Lip 2002, 22:49:30 CEST

On Wed, 24 Jul 2002 01:14:35 +0200, you wrote:
>Czy są jakieś przeciwwskazania co do przerzucenia Exima 4 z nest do Ra?
>Exim 3 to nie jest już tylko śmiech na stacjach roboczych (cytując wątek
>o KDE{2,3}), ale płacz na routerach...

bez przesady z tym płaczem
exim 4 wnosi duzo zmian i przy bardziej skomplikowanej konfiguracji
trzeba sie zdrowo napocic by dostosować config z 3 do 4 - jest niby
automat który to robi, ale sprawdza się tylko dla banalnych konfów.

Ale to jednoczesnie oznacza ze lepiej wystartowac od 4 by uniknąć
problemów później z upgrade ;-)

>Wady v3:
>1. jest już stary
tez mi powód - jaki stary  ?  3.36 jest z kwietnia 2002

>2. obecna na FTP wersja nie ma nawet AUTH

co Ty nie powiesz - to ciekawe jakim cudem u mnie ludzie poczte
wysylają - nie inaczej jak po autoryzacji.

> o Perlu nie wspominając.
to wystarczy sobie wkompilowac jesli trzeba - brak jest swiadomym
wyborem - mniejsza binarka

>exim-4.02-1 twierdzi, że został zbudowany śro 27 mar 2002 11:42:09 CET,

obecnie mamy 4.10 - z tego co pamietam z 4.02 byly jakies problemy a
moze z 4.01

>czyli raczej zdał już testy; dziś zainstalowałem go bez problemów[1]

super test kwalifikujacy pakiet do przeniesienia do Ra

>i działa OK (wprawdzie na dość prostej konfiguracji: hub dla 192.168/32
>z wyjściem przez smarthost z AUTH i TLS).

>[1] Tylko poldek uparcie twierdził, że to starsza (?!) niż exim-3.36-3
>    wersja i musiałem użyć --force.

epoch - kiedys przypadkowo 4 trafila na kilka dni do Ra i oto efekt
tego.

koniec czepiania się

Używam exim 4.x na 3 maszynach od momentu kiedy tylko się pojawił
- nie zanotowałem żadnych problemów z nim (na większych instalacjach
mam nadal 3.x - tylko dlatego nie chcialo mi sie konfigow przerabiac)

Podsumowując exim 4 jest OK - ale 3.x tez ma sie niezle i nic jej nie
brakuje - powodu do placzu brak.

Arek