[pld-builder]: kompresowanie logów w mailach; check-files

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Sob, 27 Lip 2002, 11:47:45 CEST

On Fri, Jul 26, 2002 at 08:23:13PM +0200, Arkadiusz Miskiewicz wrote:

> Znalazłem... 2046

> To teraz skąd MUA mają wiedzieć, że to jest tekst, a nie jakiś tar.bz2?

Po "copiousoutput" w /etc/mailcap?

> Chyba jest jakaś możliwość powiedzenia: to jest txt skompresowane bzip2em?
W MIME dla poczty elektronicznej chyba nie bardzo :-(

> W Debianowym mailcap jest tak:
>
> #  Note: Compression schemes like "gzip", "bzip", and "compress" are not
> #  actually "mime-types".  They are "encodings" and hence must _not_ have
> #  entries in this file to map their extensions. The "mime-type" of an
> #  encoded file refers to the type of data that has been encoded, not the
> #  type of the encoding.
W sumie racja. Bo jeszcze by mi mutt zaczął rozkompresowane tar.gz
wyświetlać w treści wiadomości :-)
Ale mimo wszystko uważam, że to powinno być w mime-types. Jak ktoś chce
ściąga tar.gz, to znaczy że chce ściągnąć zgzipowanego tara, a nie po
prostu tara. A jakby serwer przedstawił to jako tar zakodowany gzipem,
to po ściągnięciu przeglądarka powinna to rozkodować i zapisać
nieskompresowane. Jakoś niezbyt mi się to podoba.

> czyli coś się to kupy nie trzyma bo z tego wychodzi, że dla txt kompresowanego
> bzip2'em prawidłowy typ to text/plain + encoding = x-bzip2? Z tym, że jeśli
> chodzi o encodingi to jest tylko Content-Transfer-Encoding - x-bzip2? To już
> coraz bardziej dziwniejsze bo przecież żaden MUA nie zrozumie
W protokole HTTP jest np. Content-Encoding. I tam jest sytuacja jasna.
Ale w specyfikacji MIME czegoś takiego nie widzę.

> rfc2912 znów wyskakuje z Content-features czyli coś w stylu:
Hmmm. Tego nie znałem. Rozumie to np. mutt?

> Jakieś pomysły?
Napewno nie text/x-bzip.

> Ano trzymajmy się.
Ale jak widać, to nie takie proste :-)