PreReq vs Requires(pre) --- czym się różnią?

Pon, 3 Cze 2002, 00:51:23 CEST

On Sun, 2 Jun 2002, Jakub Bogusz wrote:

> Nie, trochę inaczej.
> PreReq znaczy tyle co Requires plus przesunięcie w zestawie przed pakiet
> który ma to PreReq wpisane.
> Requires(pre itp.) to wymaganie dla konkretnego skryptu.
> O ile PreReq działa jak Requires + Requires(pre) + Requires(post), to
> już nie obejmuje Requires(preun) i Requires(postun).
> Jak przy jednym rpm -e usuwa się zależne pakiety, to pakiet będący
> w PreReq może być usunięty przed tym, który to PreReq ma wpisane (zależy
> od kolejności pakietów w poleceniu).

Troche doczytałem w kilku miejscach i wygląda że masz rację. Nie znalazłem
za to jak na razie sposobu na wymusdznie kolejnosci usuwania pakeitów, a w
kilku miejscach wygląda że ma to znaczenie (w przeciwnym wypadku np.
zostają po upgrade czy deinstalcji pakietów puste katalogi bo najpierw
został usunięty pakiet do którego należał np. katalog a później jakieś
inny pakeit w którym coś innego trzymało swoje pliki).

Nie wiem czy przypadkiem zrestą nie jest to poprostu brakiem w samym
rpm-ie który raczje powinien na podsatwie tego co do czego należy
uszergować odpowiednio usuwanie).