home_etc

Śro, 5 Cze 2002, 10:24:46 CEST

On 5 Jun 2002, Rafal Cygnarowski wrote:
[..]
> A ja proponuję powysłać patche do autorów, jeśli przyjmą, to i
> dokumentacje przerobią (przynajmniej wpisując informację, że istnieje
> możliwość korzystania z katalogu innego niż $HOME czyste).

Najpierw zająć się trzeba opracowywaniem dokuemntacji do cąłosć. Kawałek
do strony wrzucony przykładowo na http://www.pld.org.pl/home_etc/ w
możliwie zwięzły opisujący po co to jest, jakie możliwści daje (kilka
przykładowych scenariuszy zastosowań) + zalecenia i pzrykłady jak to
implementować z dodatkową listą patchy i/lub listą projektów, w których
już modyfikacje zostały przyjęte przez autorów powinnien ładnie pomóc w
promowaniu tego kierunku zmian. Postaram się dzisiaj pod wieczór przejrzeć
to co już jest opracowane i coś w tej sprawie sam też zrobić w kwestii
powyższego.

No i warunkek podstawowy: żeby było łatwo przekonywać maintainerów patche
*musza* być właśnie kompletne uwzglęniajace także odpowiednie adnotacje w
dokumentacji. Maintainer ma tylko to osikać bendać przekonanym że jest to
słuszna zmiana, a widząc dodatkowo że tworzyć to może spójny schemat na
większej ilosci pakietów bym bardziej powinno mu się to spodobać. Jeżeli
podsyłany patch nie będzie kompletny i przykładowo będzie wymagało to
uzupełnienia w dokumentacji to każdy taki brak będzie zminiejszał
prawdopodobieństwo łyknięcia zmiany. Także z racji tego że obecnie nie
mamy chyba żadnego tego typu patcha z odpowiednimi adnotacjami w
dokumentacji to z wysyłaniem tego do maintainerów radziłbym się
jeszcze wstrzymać.

Na pewno wykorzystać będzie trzeba już to że przykładowo w gg, ekg już to
jest :)

.. no poprostu całą tą operację trzeba zrobić z lekka z głową bo inaczej
rzeczywiście trzaba bedzie sie mędczyć z konserwowaniem tych patchy
dłuzszy czas, a pzrecież nie o to w tym wszystkim chodzi :)

Na pewno ESR jak zobaczy ładnie udokumentowana stronę + gotowego patcha
powinien łyknąć cos takiego do fetchmaila. Jak on to łyknie i info o tym
pojawi się w liście to innych przykładowo też powinno dać się łatwiej
pzrekonać. Właściwa kolejność podsyłania patchy maintainerom to bedzie
następny kluczyk do zcałosci. Jeżlei ktoś ma jakeiś prywatne kontakty
które mogłyby ułatwić akceptacje patcha w tym czy innym projekcie to te
wąłsnie osoby powinny podsyłać patche (ma ktoś takie potencjalne kontakty
? :)