home_etc STRIKES BACK

Łukasz J. Mozer baseciq-news w europa.fcp.edu.pl
Czw, 6 Cze 2002, 09:46:01 CEST

Witaj Rafal,
Dnia 6 czerwca 2002, o 08:10 napisałeś:

> LUDZIE! nie popadajmy w paranoje! Sprawdzcie ile z tych programow, ktore
> sa do poprawienia sprawdza czy $HOME istnieje. Ile z nich sprawdza czy
> moze do niego zapisywac. Ile z nich sprawdza cokolwiek! Zdazaja sie
> takie co nie sprawdzaja bledow z write()! Prawda jest taka, ze program
> powinien robic to co wynika z konfiguracji systemu. Wezmy prosty
> przyklad:

Słuchaj,  ale  takie sprawdzanie (znaczy się główne regułki) piszesz w
sumie  raz  i  później  tylko  je  minimalnie  modyfikujesz  do danego
programu.  Weź  jeszcze pod uwagę, iż napewno każdy woli "Sorry dupku,
ja  tu  w  twoim  systemie  to  nie potrafię sobie katalogu na configi
zrobić, so nie wstane tak będę leżał" niż radosne "Segmentation fault"
przy  którym  ktoś  kto  nie  wie  do  czego  służy  strace  stwierdzi
"peelde jest do dupy".

Na  zakończenie  tylko dodam, iż tylko jedno mi się nie podoba w całej
tej  inicjatywie  z  $CONFIG_DIR  -  otóż  to,  iż  $CONFIG_DIR ma być
względem  $HOME  -  bo  np.  gdybym chciał mieć aby userzy mieli swoje
pliki konfiguracyjne w /var/etc/$LOGIN, to muszę nieźle nakobinować.

--
[ Łukasz Jarosław Mozer ][ Don’t believe in different stories, ]
[ baseciq(@)baseciq.org ][    spread around by magic boxes     ]