home_etc STRIKES BACK

Roman Werpachowski roman w student.ifpan.edu.pl
Czw, 6 Cze 2002, 10:52:06 CEST

On Thu, 6 Jun 2002, Łukasz J. Mozer wrote:

> Na  zakończenie  tylko dodam, iż tylko jedno mi się nie podoba w całej
> tej  inicjatywie  z  $CONFIG_DIR  -  otóż  to,  iż  $CONFIG_DIR ma być
> względem  $HOME  -  bo  np.  gdybym chciał mieć aby userzy mieli swoje
> pliki konfiguracyjne w /var/etc/$LOGIN, to muszę nieźle nakobinować.

Niekoniecznie. Piszę sobie parę procedur mających upraszczać patchowanie
programów, i tam po prostu zrobiłem tak, że jeśli wartość zmiennej
$CONFIG_DIR zaczyna się od "/", to jako katalog z konfiguracją przyjmowana
jest po prostu wartość zmiennej, a nie $HOME + zmienna.

Dla mnie nadal najlepszym (najlogiczniejszym) schematem jest ten opisany w
CVS, i taki zamierzam zastosować w patchu do lynxa. Jak powstanie nowy
dokument HOME-ETC.txt w CVS://PLD-doc/home-etc, to się do niego dostosuję.

Chciałem tylko dodać, że są pewne pliki (typu cookies, zbiory zakładek),
które powinny mieć wspólny katalog, np. $DATA_DIR/cookies (a w nim pliki
lynx, links, elinks,...) czy $DATA_DIR/bookmarks (w nim pliki lynx.html,
links.html (czy może links  trzyma zakładki w XML-u?).

Drugi problem, jaki widzę, że częśc plików można bezpiecznie przenieść ze
starej lokacji do nowej, ale niektórych nie - np. nie przenosiłbym
.mailcap do ~/etc/mailcap, bo jakiś niespatchowany program może z niego
korzystać.

--
Roman Werpachowski <roman at student.ifpan.edu.pl>
"And now for something completely different"