home_etc STRIKES BACK

Rafal Cygnarowski zswi w pers.pl
Czw, 6 Cze 2002, 11:45:49 CEST

W liście z czw, 06-06-2002, godz. 09:46, Łukasz J. Mozer pisze:

> Słuchaj,  ale  takie sprawdzanie (znaczy się główne regułki) piszesz w
> sumie  raz  i  później  tylko  je  minimalnie  modyfikujesz  do danego
> programu.  Weź  jeszcze pod uwagę, iż napewno każdy woli "Sorry dupku,
> ja  tu  w  twoim  systemie  to  nie potrafię sobie katalogu na configi
> zrobić, so nie wstane tak będę leżał" niż radosne "Segmentation fault"
> przy  którym  ktoś  kto  nie  wie  do  czego  służy  strace  stwierdzi
> "peelde jest do dupy".

Przyjrzyj sie jeszcze raz temu programikowi z maila. Opisywana sytuacja
moglaby wystapic w wyniku zaaplikowania blednego patcha, a nie dlatego,
ze nie sprawdzilem czy istnieje katalog $HOME/etc!

np. programik:

gchar *homedir;
homedir = g_strconcat(getenv("HOME"), "/.program", NULL);

przerobiony na:

gchar *homedir;
homedir = g_strconcat(getenv("HOME"), "/",
	getenv("CONFIG_DIR"), "/.program", NULL);

jest bledny bo nie sprawdzasz getenv("CONFIG_DIR") a nie dlatego, ze
program moze miec konfiguracje gdzie indzej czy tez z powodu nie
sprawdzania istnienia katalogu.

--
Rafal Cygnarowski
rafi w pers.pl