home_etc - moje wnioski

Rafal Cygnarowski zswi w pers.pl
Pią, 7 Cze 2002, 07:41:46 CEST

Witam!

Po tych kilkudziesieciu mailach dot. home_etc dochodze do wniosku, ze
pojawilo sie kilka obozow w zaleznosci od problemu rozpatrywanego.

1. Jak powinna nazywac sie zmienna srodowiskowa? CONFIG_DIR?
   Tutaj powinno byc glosowanie i propozycje. Inaczej tego nie ustalimy.

   (moj osobisty faworyt to poprostu HOME_ETC, ale o ile dobrze
   pamietam w poprzedniej wersji CONFIG_DIR byl zalecany i ze wzgledow
   "historycznych" tak chyba powinno pozostac)

2. Czy w katalogu CONFIG_DIR powinny byc usuwane poczatkowe kropki?
   Za:
	- Prostsze przenoszenie katalogow.
	- Prostsze patche
   Przeciw:
	- "Latwiejszy" dostep do katalogu (bez kropki).
	- Logika (przynajmniej moja ;) nakazuje usuwanie kropek,
	  mantainer prawdopodobnie chetniej zaimplementuje rozwiazanie
          bez kropki (ale to jest tylko moje przypuszczenie)
   Tutaj tez przydaloby sie glosowanie.

3. Czy przy braku plikow konfiguracyjnych w $CONFIG_DIR program powinien
   szukac konfiguracji w $HOME? Napisze jak ja to widze: NIE ;)
   Odpowiedz prosta i stanowcza. Powodow jest kilka. Najwazniejszy to
   taki, ze program musi zachowywac sie tak jak nakazuje mu konfiguracja
   systemu, a nie zaleznie od tego czy mu sie cos udalo czy nie. Moze
   byc tak, ze z glupiego powodu (literowka?) nie odczyta pliku
   konfiguracyjnego i stworzy go w $HOME, podczas gdy prawidlowe
   zachowanie programu to wypisanie informacji o bledzie. Uzytkownik
   MUSI miec mozliwosc podjecia akcji korygujacej bledna konfiguracje.
   Szukanie w takiej sytuacji plikow konfiguracyjnych w innych miejscach
   jest partyzanka programu. Mozemy dojsc w ten sposob do anormalnej
   sytacji i starac sie znalezc jakakolwiek konfiguracje, zeby tylko
   cos program mial na poczatek (np. przeszukujac caly wolumen w
   poszukiwaniu pliku .links ;) A poza tym tez b. wazny powod:
   patche bada proste i przejrzyste!

4. Czy katalog $CONFIG_DIR musi byc wzgledny do $HOME?
   IMHO: tak. Nie ma sensu probowac zaspokajac potrzeb
   tej 1/1000 czesci osob, ktore maja takie widzimisie.
   Jesli juz koniecznie musza je miec w /var/etc/$LOGIN to niech
   ustawiaja sobie zmienna $CONFIG_DIR=.etc, a w $HOME robia
   odpowiedni symlink. W przeciwnym wypadku patche beda znacznie
   trudniejsze do zaimplementowania (z reszata nie potrzebnie).

Nie przychodzi mi teraz wiecej kwestii spornych do glowy. Proponuje
zrobic jakies glosowanie...

pozdrawiam,
pascalek

--