home_etc - moje wnioski

Blues blues w ds6.pg.gda.pl
Pią, 7 Cze 2002, 08:57:22 CEST

On 7 Jun 2002, Rafal Cygnarowski wrote:
> Po tych kilkudziesieciu mailach dot. home_etc dochodze do wniosku, ze
> pojawilo sie kilka obozow w zaleznosci od problemu rozpatrywanego.
> 1. Jak powinna nazywac sie zmienna srodowiskowa? CONFIG_DIR?
>    Tutaj powinno byc glosowanie i propozycje. Inaczej tego nie ustalimy.
>
>    (moj osobisty faworyt to poprostu HOME_ETC, ale o ile dobrze
>    pamietam w poprzedniej wersji CONFIG_DIR byl zalecany i ze wzgledow
>    "historycznych" tak chyba powinno pozostac)

Niech zostanie jak jest - CONFIG_DIR jest w porządku

> 2. Czy w katalogu CONFIG_DIR powinny byc usuwane poczatkowe kropki?
>    Za:
> 	- Prostsze przenoszenie katalogow.
> 	- Prostsze patche
>    Przeciw:
> 	- "Latwiejszy" dostep do katalogu (bez kropki).
> 	- Logika (przynajmniej moja ;) nakazuje usuwanie kropek,
> 	  mantainer prawdopodobnie chetniej zaimplementuje rozwiazanie
>           bez kropki (ale to jest tylko moje przypuszczenie)

???
Co maitaner chętniej zaaplikuje to nie wiadomo - statystycznie się
zobaczy...
A prostsze patche? Dlaczego (nie patrzyłem w nie dlatego się pytam...)

> 3. Czy przy braku plikow konfiguracyjnych w $CONFIG_DIR program powinien
>    szukac konfiguracji w $HOME? Napisze jak ja to widze: NIE ;)
>    Odpowiedz prosta i stanowcza. Powodow jest kilka. Najwazniejszy to
>    taki, ze program musi zachowywac sie tak jak nakazuje mu konfiguracja
>    systemu, a nie zaleznie od tego czy mu sie cos udalo czy nie. Moze
>    byc tak, ze z glupiego powodu (literowka?) nie odczyta pliku
>    konfiguracyjnego i stworzy go w $HOME,

Nie chodzi o _tworzenie_ konfiguracji, ale jej _odczyt_ z katalogu. To
czy/gdzie zapisa będzie robiony to już całkowicie inna sprawa...

> podczas gdy prawidlowe
>    zachowanie programu to wypisanie informacji o bledzie. Uzytkownik
>    MUSI miec mozliwosc podjecia akcji korygujacej bledna konfiguracje.
>    Szukanie w takiej sytuacji plikow konfiguracyjnych w innych miejscach
>    jest partyzanka programu. Mozemy dojsc w ten sposob do anormalnej
>    sytacji i starac sie znalezc jakakolwiek konfiguracje, zeby tylko
>    cos program mial na poczatek (np. przeszukujac caly wolumen w
>    poszukiwaniu pliku .links ;) A poza tym tez b. wazny powod:
>    patche bada proste i przejrzyste!

No - to jest fakt...

> 4. Czy katalog $CONFIG_DIR musi byc wzgledny do $HOME?
>    IMHO: tak. Nie ma sensu probowac zaspokajac potrzeb
>    tej 1/1000 czesci osob, ktore maja takie widzimisie.
>    Jesli juz koniecznie musza je miec w /var/etc/$LOGIN to niech
>    ustawiaja sobie zmienna $CONFIG_DIR=.etc, a w $HOME robia
>    odpowiedni symlink. W przeciwnym wypadku patche beda znacznie
>    trudniejsze do zaimplementowania (z reszata nie potrzebnie).

Musi być względny.
/var/etc to już zupełnie inne rozwiązanie.

pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...