home_etc - moje wnioski

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Pią, 7 Cze 2002, 09:03:30 CEST

On Fri, Jun 07, 2002 at 07:41:46AM +0200, Rafal Cygnarowski wrote:
> 4. Czy katalog $CONFIG_DIR musi byc wzgledny do $HOME?
>    IMHO: tak. Nie ma sensu probowac zaspokajac potrzeb
>    tej 1/1000 czesci osob, ktore maja takie widzimisie.
>    Jesli juz koniecznie musza je miec w /var/etc/$LOGIN to niech
>    ustawiaja sobie zmienna $CONFIG_DIR=.etc, a w $HOME robia
>    odpowiedni symlink. W przeciwnym wypadku patche beda znacznie
>    trudniejsze do zaimplementowania (z reszata nie potrzebnie).

czy ja wiem czy trudniejsze. Trudniejsze jest przecież dołożenie
"$HOME", niż użycie "$CONFIG_DIR" bezpośrednio.
IMHO gdy "$CONFIG_DIR" zaczyna się od "/" powinien być ścieżką
bezwzględną. Tak jest IMHO logiczniejsze.
Osobiście nie miałbym nic przeciwko nawet gdyby "$CONFIG_DIR" zawsze
było bezwzględne. Co za problem w .*profile wpisać:
CONFIG_DIR=$HOME/etc
zamiast:
CONFIG_DIR=etc

Pozdrowienia,