home_etc - moje wnioski

Arkadiusz 'Jo Joro' Sochala jojoro w poczta.onet.pl
Pią, 7 Cze 2002, 09:12:45 CEST

 7.06.2002 pisze Rafal Cygnarowski (zswi w pers.pl):

> Witam!

> Po tych kilkudziesieciu mailach dot. home_etc dochodze do wniosku, ze
> pojawilo sie kilka obozow w zaleznosci od problemu rozpatrywanego.

> 1. Jak powinna nazywac sie zmienna srodowiskowa? CONFIG_DIR?
>    Tutaj powinno byc glosowanie i propozycje. Inaczej tego nie ustalimy.

>    (moj osobisty faworyt to poprostu HOME_ETC, ale o ile dobrze
>    pamietam w poprzedniej wersji CONFIG_DIR byl zalecany i ze wzgledow
>    "historycznych" tak chyba powinno pozostac)

A jakaś dokumentacja wspomina jak taka zmienna powinna się nazywać?
Ale... IMO CONFIG_DIR jest ok.

> 2. Czy w katalogu CONFIG_DIR powinny byc usuwane poczatkowe kropki?
>    Za:
> 	- Prostsze przenoszenie katalogow.
> 	- Prostsze patche
>    Przeciw:
> 	- "Latwiejszy" dostep do katalogu (bez kropki).
> 	- Logika (przynajmniej moja ;) nakazuje usuwanie kropek,
> 	  mantainer prawdopodobnie chetniej zaimplementuje rozwiazanie
>           bez kropki (ale to jest tylko moje przypuszczenie)
>    Tutaj tez przydaloby sie glosowanie.

Moim zdaniem powinno być bez kropek. Jak ktoś chce sobie 'ukryc' pliki
to niech postawi kropke przed $CONFIG_DIR ;P

> 3. Czy przy braku plikow konfiguracyjnych w $CONFIG_DIR program powinien
>    szukac konfiguracji w $HOME? Napisze jak ja to widze: NIE ;)
>    Odpowiedz prosta i stanowcza. Powodow jest kilka. Najwazniejszy to
>    taki, ze program musi zachowywac sie tak jak nakazuje mu konfiguracja
>    systemu, a nie zaleznie od tego czy mu sie cos udalo czy nie. Moze

A może po prostu zrobić tak, że gdy CONFIG_DIR jest ustawiony to
mv ~/.cos ~/$CONFIG_DIR/cos
Bo z tym odczytywaniem z ~/ i ~/etc to moze byc taki problem:
Program korzysta z 3 plikow konfiguracyjnych: ala, zuzia i kasia i mamy
taki układ:
~/.cos/ala
~/.cos/zuzia
~/etc/cos/kasia
No i mozemy miec maly problem - bez CONFIG_DIR program czyda dwa pliki a
z CONFIG_DIR - trzy.

--
Nie miej wiecej. Miej mniej - niemniej miej.