Dokumentacja przez www.

Wto, 11 Cze 2002, 22:41:51 CEST

On 11 Jun 2002, Rafał Kleger-Rudomin wrote:

> Nie rozumiem przeciez to juz niby jest napisane.

> A ja poproszę o konkretny opis tego rozwiązania
> Od tego należałoby zacząć. Bo na razie _nic_ nie wiadomo, poza
> tajemniczym użyciem sql/php

Rafał nadal jeszcze nie rozumiesz ? Jest gzieś rozwiązanie kytóre służy do
zarządzania treściami które są dwujęzyczne. To jest coś innego niż to co
potrzebujemy (opakowane rzeczani które nie koniecznei miałyby dla nas
znacznie) ale jedncześnie dość bliskie. Także nie jest mi znane nigdzie
działajace rozwiązanie dokładnie pod to co potrzebujemy czyli i tak w
mniejszym czy większym stopniu będzie wymagało to dopracowania. Wroobel
twierdzi że można to oprzeć kokmpletnie o xml ale także nie ma gotowych
choć dwuch stron z "hellow" i "word" wraz z potrzebnym zapleczem
trzymajacym status tłumaczeń w pozostałych wersjach językowych. Ma za to
mglistą świadomość że potencjalnie część kwestii da się to zrobić za
pomocą xslt bez także posiadania gotowego do użycia zaplecza.

Jak na razie w czambół odrzucacie wszystko co nie jest oparte o wyłącznie
XML bez skupiania się na ile ta pięć pasuje do mordy. To powoduje że nadal
drepczemy w miescu.

Mamy chętnych ludzi mających php w małym palcu których można utylizować do
zrobiewnia odpwiedniego zaplecza. Żeby owe osoby robiły to z odpowiodnim
zaangażowaniem plan pracy powinien przynajmniej w szkielecie być możliwie
spójny i przejrzysty (choć nie konicznie do ostaniego etalu kompletny).
Owo rozwiązanie nie koniecznie musi wyłącznie opierać się o modyfikwanie
zasobów poprzez http. Ważne jest żeby sformułwać założenia całości, a o
tym jak na razie nie ani Ty ani wroobel nie macie chęci gadać.

Czyli jak będzie ? Pogadamy merytorycznie o tym jak ma/może wyglądać
system wspomagajacy zarządzanie i konserwacje dokumentacją czy zachęcanie
do tego tematu będzie spływać jak po kaczce ? :)

Nikt nie każe tworzyć nowego zaplecza. Wystarczy żebyśmy wyłuskali z
własnych czaszek wiedzę dot SGML i okolic i kilak innych obszarół rżnych
doświadczeń, możliwości rżnych technolgii, pewną dozę potrzeb i pomyśleli
co dołożyć do tego i jak to w zarysie powinno wygladać rozbiac z tego
włąsciwy koktail żeby nie wymagać za dużo od osób które bedą wypełniały
to treścią .. żeby poprostu czarna robotę odewalało *narzędzie*, a nie
*człowiek*.

Jak będziemy mieli bliższy zarys idealnego naszym zdaniem środowiska to
łatwiej będzie sie dalej rozmawiać o tym z ludźmi którrzy to będą próbować
implemtować przyblizajac pewne wyobrażenia do poziomu realnych możliwości.
Bez tego rozmowa z chłopakami jakich ma blues pod ręką będzie rozmową o
Dupie Maryni.

Jeszcze raz: zapewne każdy z Was widział różne rozwiązania w mniejszym czy
większym stopniu służące do zarządzania dokumentacją (ja sam jedyne co
widziałem to FAQomatic i z tego wydaje mzi się że też warto by było
wykorzystać jakieś aspekty). Wystarczy puścić lekko wodze fantazji
próbując wymyslić nie koniecznie coś rwolucyjnego ale coś co możliwie
dobrze będzie wpsomagać wypałnainie treścią jaką wypadałoby żebyśmy
gromadzili. Będzie też wspomagać utrzymywanie zawatrtści w dobrej kondycji
pod różnymi aspektami. Np. engine na www mógłby wykonywać przy akceptacji
zmiany sprawdzenie treści ispellem .. czy inne takie (coś takiego również
można robić bezpśrednio w oparciu o cvs). Dobrze żeby nawet niewielkimi
kawałkami można było uzupełniać rozbudowywać dokumetację on-line. O ile
beda osoby które beda maiły na oku spójność całości to z takich cegiełek
bendą mogły składać cos większego.
Zapewne jakby to zebrać d kupy to wyszłyby całe grupy technologii
komplemetarnych które możnaby ważyć w rękach przed ich wdrżeniem.

Do wszystkich: i tylko nie mówcie mi tylko że nie potraficie o tym w ten
spsosób myśleć ;>