pady samby

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Śro, 12 Cze 2002, 00:52:38 CEST

Witam!

Ostatnimi czasy zauważyłem, że często zdycha usługa druku w sambie.
Objawia się to tym, że drukarka albo jest niedostępna, albo znika
totalnie windzianym komputerom z otoczenia sieciowego. Problem występuje
w sieciach gdzie jest w2k razem z win98, aczkolwiek u mnie w domu, gdzi
ebrat ma w98 też zdażają się takie kwiatki. Mam też jedną instlację
gdzie nie mam takich problemów. Podsytem druku na wszystkich serwerach
to CUPS. Wersje na których to testowałem to: 2.2.3-3 oraz 2.2.4-1.
Panaceum usuwającym wspomnianą dolegliwość w 90% jest restart samby
wstawiony do crona z częstotliwością jeden raz na dzień, ale nie jest to
chyba zbyt eleganckie. Ktoś ma podobne przygody?

                Pozdrawiam
                        Artur