Filesize limit exceeded

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Sob, 22 Cze 2002, 10:05:15 CEST

On Sat, Jun 22, 2002 at 02:06:38AM +0200, Robert R. Wal wrote:
> Mam problem, taki jak w temacie. Używam PLD regularnie apdejtowanego
> przez apt z ra/base (bez test). Na dowolnej maszynie z taką konfiguracją
> mogę powtórzyć ten problem przez:
>
>    dd if=/dev/zero of=test.bin bs=`echo '1024 1024 * p'|dc` count=3000
>
> (gdzieś, gdzie jest to 3G wolnego miejsca)
>
> Problem jest powtarzalny na ext3 i fat32 spod Linuksa.
>
> Nie jest to na pewno wina kernela, bo bez problemu podmontował przez
> loopback plik o rozmiarze 3.5G, który był odtworzonym z backupu na
> partycji FAT32 pod windows obrazem partycji ext2. Podejrzewam więc glibc
> [...]

Niestety Ra na x86 _nie ma_ obsługi plików >2GB. Niektóre operacje
działają (te, które nie odwołują się do rozmiaru/położenia w pliku),
reszta nie.

Do obsługi LFS na x86 są potrzebne:
kernel 2.4 (lub 2.2 z patchem LFS, o ile już dobrze działa na x86)
przekompilowany na nagłówkach tego kernela glibc
wszystkie narzędzia skompilowane w takim środowisku (kernel +
glibc-devel): od podstawowych fileutils, textutils... do samego
programu do obróbki video (o ile odwołuje się do rozmiaru lub
położenia w pliku).

Część z tych rzeczy pewnie jest w /dists/nest na ftp.

--
Jakub Bogusz    http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/