2.4.18, problem z CDROM-em ( było:smbfs i kernel 2.4.18)

Piotr Pawłow pp w siedziba.pl
Pon, 24 Cze 2002, 11:42:06 CEST

On Monday 24 June 2002 10:32, Wojciech "Sas" Cieciwa wrote:
> Jak dla mnie to wyglada, na to, ze system sie nie wyrabia ...
> mialem to samo jak jak podpiolem na jednym kablu szybki dysk i wolna
> nagrywarke. Stracilem nad tym trzy tygodnie ...
> Po separacji dysku i nagrywarki wszystko wrocilo do normy ..

Jak mówiłem, CD-ROM i nagrywarka są osobno, dyski osobno, nie powinno być
problemów. Poza tym, nie przeszkadzałoby mi to gdyby się nie wyrabiał, ale
resetował urządzenie i ruszał dalej. Mam nawet jeden serwer, który co chwila
wyrzuca w logach:

Jun 24 04:05:18 zlom kernel: hda: status timeout: status=0xd0 { Busy }
Jun 24 04:05:18 zlom kernel: hda: no DRQ after issuing WRITE
Jun 24 04:05:18 zlom kernel: ide0: reset: success

Działa tak od lat. Wydaje mi się, że u mnie następuje jakieś nieporozumienie
na styku scsi_mod - ide-scsi - ide-mod. Sterownik scsi chce resetować
urządzenie, ale informacja nie dociera do sterownika ide (nie ma w logu tego
wpisu "idex: reset: success").

> Ten sam efekt, moze sie pojawiac, przy probach czytania uszkodzonego CD.

Będę musiał wypróbować :)

Pozdrawiam,
--
 Piotr Pawłow