py, pyc i pyo

Piotr Meyer aniou w root.pl
Sob, 9 Mar 2002, 13:51:46 CET

Pytam się, bo nie jestem pewien, czy w PLD ustalono, w jakiej formie
dytrybuuje się moduły pythona. Myślę o tym, co ląduje w site-packages/ .
Na stronie http://www.python.org/doc/current/tut/node8.html jest kilka
informacji odnośnie plików *.py[co], między innymi:

    * When the Python interpreter is invoked with the -O flag, optimized code is generated and stored in .pyo files. The optimizer currently doesn't help much; it only removes assert statements and SET_LINENO instructions. When -O is used, all bytecode is optimized; .pyc files are ignored and .py files are compiled to optimized bytecode.

oraz

* It is possible to have a file called spam.pyc (or spam.pyo when -O is used) without a file spam.py for the same module. This can be used to distribute a library of Python code in a form that is moderately hard to reverse engineer.

Po tej lekturze mam wrażenie, że nie ma potrzeby dystrybuować jednocześnie
plików *.pyo i *.pyc. Należałoby się zdecydowac na jeden format.

Jest tam też wzmianka, że wykonanie 'zwiększonej' optymalizacji ('-OO')
może czasem spowodowac błędne działanie programów i należy używać jej tylko wtedy, gdy wiemy, co robimy. Opcję '--optimize=2' widziałem w kilku
specach.

Czy ktoś z większym doświadczeniem w tej sprawie mógłby coś powiedzieć?

Pozdrawiam,
Piotr 'aniou' Meyer

PS. Gdyby ktoś mógł zerknąć na wxPython.spec, to byłoby fajnie.     Przynajmniej u mnie kompiluje się i dema działają.