py, pyc i pyo

Zbigniew Chyla cyba w gnome.pl
Sob, 9 Mar 2002, 17:53:55 CET

On Sat, 2002-03-09 at 13:51:46, Piotr Meyer wrote:

> Po tej lekturze mam wrażenie, że nie ma potrzeby dystrybuować jednocześnie
> plików *.pyo i *.pyc. Należałoby się zdecydowac na jeden format.

Bzdura. Python uruchomiony z -O[O] nie skorzysta z binarek w .pyc,
uruchomiony bez tej opcji nie skorzysta z .pyo.
Proponuję nie kombinować i postąpić tak, jak twórcy pakietów debianowych :-)

> Jest tam też wzmianka, że wykonanie 'zwiększonej' optymalizacji ('-OO')
> może czasem spowodowac błędne działanie programów i należy używać jej
> tylko wtedy, gdy wiemy, co robimy. Opcję '--optimize=2' widziałem w kilku
> specach.

To teoria (a raczej zastrzeżenie, że _może_ tak być w przyszłości). AFAIK w
obecnej implementacji jedyne, co wylatuje przy -OO (w stosunku do -O) to
docstrings. W związku z tym ryzyko problemów przy -OO jest równie
niewielkie, co sens używania tej opcji.

pozdrawiam
Cyba

--
 "Saying "not linking to gnome-libs makes it faster" is what most
 western cultures have defined as bullshit."

                   -- Federico Mena Quintero