PLD-kernel-HOWTO.html

Sob, 9 Mar 2002, 21:01:46 CET

> Słowo 'jądro' ma 5 liter, a 'kernel' 6 - więc zaoszczędzimy na rozmiarze
> dokumentu i klawiaturach oraz oczach ludzi, którzy będą czytać;)

Nie, zebym byl jakims specjalnym zwolennikiem slowa kernel, ale:

- kernel to zawsze jadro,
- jadro to *nie* zawsze kernel.

Slowo "jadro" jest znacznie bardziej (chyba 3x) wieloznaczne niz slowo
"kernel". A w tekstach technicznych dobrze jest slow wieloznacznych unikac.

BTW: Gdyby wszyscy pisali "kernel" moze nie spotkalbym w PTM sformulowania
     "pamiec jadrowa", ktore mi sie zupelnie nie z kernelem kojarzy...

  phone (48)(58) 347 14 61
Faculty of Applied Phys. & Math.,   Technical University of Gdansk