bariera językowa

Witold Filipczyk juandon w poczta.onet.pl
Sob, 9 Mar 2002, 21:32:52 CET

On Sat, Mar 09, 2002 at 08:17:16PM +0100, --s+ wrote:
> --->[Quoting Zbigniew Chyla <cyba w gnome.pl>:]

> To  są chyba  dane z  Instytutu Edukacji  Narodowej przy
> Radiu  Maryja... ;-)  OK, chciałem  tylko zaznaczyć,  że
> sztuczna bariera  językowa, jaką  tworzymy, jest  nie do
> pokonania.
>
> Proponuję  zatem   wymóc  na  developerach   pisanie  na
> devel-en.
Czyżby idea światowej dominacji weszła w krew.
Jeśli 40 milionowy "rynek zbytu" już teraz nie wystarcza,
to są jeszcze Chiny, Indie, Brazylia, Rosja, Nigeria.  Tam trzeba
"sprzedawać" w pierwszej kolejności.

Zaczynając od Polski:
trzeba przetłumaczyć na polski wszystko:
manuale, info, dokumentację w HTMLu (w pierwszej kolejności do
KDE i Gnome'a).
Nie może być tak, żeby w Mandrake'u było więcej po polsku niż u nas.
Gdzie w CVSie się składuje tłumaczenia?

W temacie World Domination: przydała by się uniwersalna konfiguracja
w szczególności do X, taka że na jednej maszynie mogą działać ludzie
posługujący się różnymi językami.  Żeby można było łatwo zmieniać mapowanie
klawiszy i nie chodzi tu kikbd z KDE, bo to ma działać z dowolnym
menadżerem okien, środowiskiem graficznym.
Na podstawie zmiennej środowiskowej LANG powinna być generowana|znajdowana
odpowiednia mapa klawiatury.

WF