[INSTALACJA] Wrażenia z

Michal Moskal malekith w pld.org.pl
Pon, 11 Mar 2002, 13:53:39 CET

On Sat, Mar 09, 2002 at 11:41:20PM +0100, Michal Kochanowicz wrote:
> Cześć
>
> Własnie zaliczyłem swój pierwszy raz z instalatorem. Trochę wrażeń
> (użyłem wizarda):
> 1. Przy wyborze pakietów znajdują się przyciski ,,Select Standard
>    Packages'' o raz ,,Select Optional Packages''. Szczerze mówiąc nie
>    wiem o co chodzi ;) Coś tam powybierałem, ale jak to działa nie wiem.
>    Może by się jakieś wyjaśnienie przyjdało dla inteligentnych inaczej?

Hmm.. bo grupy składają się z pakietów opcjonalnych i standardowych.
Ale to chyba rzeczywiście dość niejasne.

> 2. W ,,Dest device selection'' można nic nie zaznaczyć. Wyświetli
>    okienko z informacją, ale pójdzie dalej i wywali się na samym końcu.

Zobaczę.

> 3. Edytor partycji nie mieści się na ekranie: wystaje w lewo i prawo
>    poza ekran. Nie mogłem przez to z niego skorzystać, bo nie widziałem
>    co robię.

Ditto.

> 4. Edytor partycji nie pozwala stworzyć więcej niż jednej partycji
>    primary.

Da się. Dopiero jak się robi 4 partycje, to zakłąda extended i w niej
logical. (przynajmniej tak powinno działać i jeszcze niedawno tak
działało) Mógłbyś to rozwinąć.

> 5. Czy konieczne jest ściaganie parted-pkg.tar.gz po wybraniu z menu
>    ,,run fdisk''? Nie każdy siedzie na 155Mb.

Do poprawki. Ale on i tak będzie tego parteda w końcu ściagał, więc
nie wiem czy jest sens.

> 6. Czy ,,Format this partition'' oznacza uruchomienie mkfs na tej
>    partycji? Jeśli tak to ,,Format'' jest zdecydowanie niewłaściwym
>    określeniem.

Tak. 'MKFS this partition'? Poważnie pytam, co tam powinno być?

> 7. Po instalacji pakietu z kernelem (a nie jądrem :-P) wyskakuje
>    komunikat że ,,FS configuration option is obsoleted. Use INITRDFS
>    instaed''.

Problem w geninitrd (chyba już poprawione).

> 8. Instalato pisze że dodaje użytkownika '' mimo że żadnego użytkownika
>    nie chciałem dodawać. I wygląda na to że faktycznie nic nie dodał.

To tylko komunikat.

> 9. Jakim cudem w /bin/sh (pdksh) działają edycja linii poleceń oraz
>    tab-completion???

set -o emacs

--
: Michal Moskal :::::::: malekith/at/pld.org.pl :  GCS {C,UL}++++$ a? !tv
: PLD Linux ::::::: Wroclaw University, CS Dept :  {E-,w}-- {b++,e}>+++ h