Java i katalogi

Michal Kochanowicz michal w michal.waw.pl
Wto, 12 Mar 2002, 19:05:32 CET

On Tue, Mar 12, 2002 at 06:51:49PM +0100, Artur Flinta wrote:
> Brakuje nam standardów nazewnictwa i katalogów. Obecnie część pakietów
> *.jar (a w zasadzie xerces-j) lokuje się w /usr/lib/java, reszta zadowala
IMO wszystkie *.jar powinny być w /share/.

> się /usr/share/java. Dodatkowo w /usr/share/java znajduje się katalog lib
> który jest linkiem na /usr/share/java, na podobnej zasadzie został tam
> wsadzony katalog classes bez którego jakarta-tomcat ma problemy z startem.
A co takiego jest w tym katalogu, czego potrzebuje kocur? Nie mam tego
katalogu a kilka dni temu się nim bawiłem.

> Żeby było jeszcze trochę namieszane to w /usr/lib siedzą jeszcze katalogi
> jre1.x.x i jdk1.x.x które zawierają javę (w tym wypadku SUN), do tego może
> jeszcze dojść katalog IBMJava2-13 z implementacją IBM'a i jeszcze kilka
> innych. Jednym słowem mały śmietnik.
Jak wygląda u nas sytuacja z SDK javy? Są przepakowywane w naszą
hierarchię katalogów, czy jest zachowywana ta oryginalna?

> domyślne zmiennej JAVA_HOME.
Oprucz JAVA_HOME przydatne są też:
J2EE_HOME
JDK_HOME
ANT_HOME
TOMCAT_HOME
CLASSPATH
oczywiście w odpowiednich pakietach. Wydaje mi się że trzeba będzie
przygotować jakiś mechanizm dodawania zmiennych do środowiska.
--
--= Michal Kochanowicz==--==--==BOFH==--==--==michal w michal.waw.pl =--
--= finger me for PGP public key or visit http://michal.waw.pl/PGP =--