Java i katalogi

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Wto, 12 Mar 2002, 19:36:46 CET

Witam!

On Tue, 12 Mar 2002 19:05:32 +0100
Michal Kochanowicz <michal w michal.waw.pl> wrote:

> A co takiego jest w tym katalogu, czego potrzebuje kocur? Nie
> mam tego katalogu a kilka dni temu się nim bawiłem.

U mnie wypluwa coś takiego jak nie ma linka na clesses

 [root w warp logs]# cat catalina.out
Bootstrap: Class loader creation threw exception
java.util.zip.ZipException: Nie ma takiego pliku ani katalogu
	at java.util.zip.ZipFile.open(Native Method)
	at java.util.zip.ZipFile.<init>(ZipFile.java:112)
	at java.util.jar.JarFile.<init>(JarFile.java:117)
	at java.util.jar.JarFile.<init>(JarFile.java:82)
	at
org.apache.catalina.startup.ClassLoaderFactory.validateJarFile(ClassLoade
rFactory.java:319)	at
org.apache.catalina.startup.ClassLoaderFactory.createClassLoader(ClassLoa
derFactory.java:242)	at
org.apache.catalina.startup.Bootstrap.main(Bootstrap.java:138)

> Jak wygląda u nas sytuacja z SDK javy? Są przepakowywane w naszą
> hierarchię katalogów, czy jest zachowywana ta oryginalna?

I tak i nie, Mogę to podać tylko na przykładzie wersji SUN'a bo tą się
zajmuję. Pakiet SDK suna jest dzielony na dwie części JRE i JDK,
Pierwotnie są one w jednym ktalogu, ale my umieszczmy to w dwóch,
zostawiając jedynie link'a w jdk do wyciągniętego jre.
> Oprucz JAVA_HOME przydatne są też:
> J2EE_HOME
> JDK_HOME
> ANT_HOME
> TOMCAT_HOME
> CLASSPATH
> oczywiście w odpowiednich pakietach. Wydaje mi się że trzeba będzie
> przygotować jakiś mechanizm dodawania zmiennych do środowiska.

J2EE się przyda jak będzie spakietowana, cały problem jest taki, że j2ee
od SUN'a to implementacja wzorcowa, natomiast są jeszcze implementacje
firm trzecich np. jboss. Ale dodawanie zmiennych jest ciekawą koncepcją,
chyba, że pojawią się za chwilę głosy, a co jak mam 3 wersje javy, 5
implementacji j2ee i Bóg wie czego jeszcze i on nie chce z automatu.
Odnośnie JDK_HOME - to nie wiem co tego może używać, ale chyba jakaś
staroć, bo SUN nie przewiduje w swojej dokumntacji takiej zmiennej.
ANT_HOME też chyba nie trzeba ustawiać, bo wystarczy dodać do CLASSPATH
ant.jar, Natomiast TOMCAT_HOME jest chyba teraz nieużywany, na jego
miejsce weszła CATALINA_HOME ustawiana przez skrypt startowy catalina.sh w
katalogu tomcat/bin.

                Pozdrawiam
                     Artur