[wslusarczyk@unizeto.pl] Certum CA w PLD

Robert Kurtys bob w pozyton.net.pl
Sob, 16 Mar 2002, 11:57:27 CET

On Sat, 16 Mar 2002 11:48:54 +0100 (CET)
"Marcin Bohosiewicz" <marcus w kernel.pl> wrote:

> Ano jest, taki zeby instalacja mozilli/kde/netscape/galeona itp. nie
> oznaczala jednoczesnie zaufania tym roznym firmom.
> Decyzja o zaufaniu powinna byc _swiadoma_ decyzja instalujacego system.
>
> Tu chodzi o to, by podejmujacym decyzje o zaufaniu byl instalujacy ,
> a nie PLD-team. My mamy dac jedynie narzedzia umozliwiajace decyzje o
> zaufaniu.
>
> Roznica jest bardziej mentalna niz techniczna, ale chodzi o to, by
> to nie my a uzytkownik decydowal ktorej firmie ufa.

chyba rozwiazaniem jest jednak osobna paczka z certyfikatami , z tym ze ja bym
proponowal jedna paczke ze wszystkimi certyfikatami, a nie kazda z osobnym- jak
ktos chce sam o wszystkim decydowac to bierze czysta przegladarke- a jak chce
gotowca to niech to bedzie 1 paczka, a nie fyfnascie (bo gosc chce
__gotowca__)...no i nie bede powtarzal argumentow marketingowych(IMVVHO znowu
najladniej by bylo gdyby instalator sugerowal/proponowal doinstalowanie
certyfikatow przy instalacji przegladarki) pozdrowienia
qwark